به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، منابع سوری گزارش دادند منطقه قدسیا، از وجود تروریستها پاکسازی شد، محله الصاخور تروریستها را بیرون راند، انهدام ۲۷ دستگاه مجهز به تیربار و یک کامیون پر از سلاح و مقادیری سلاح و مهمات از جمله موشک در مناطق الهامه و جمرایا کشف شد.

یک روزنامه سوری نوشت هر روز که می گذرد، نیروهای مسلح سوریه به پیروزیهای درخشان و ملموسی از طریق سرکوب گروههای تروریستی پراکنده شده در مناطق مختلف سوریه دست می یابند.

الثوره نوشت قطعا شبه نظامیان وابسته به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و ترکیه که مورد حمایت گسترده خارجی قرار دارند، تا زمانی که سوریها خطرات طرح آمریکایی صهیونیستی را درک می کنند، هیچ دستاوردی نخواهند داشت.

ارتش سوریه در حالی به پیروزیهای خود ادامه می دهد که این گروهها از حمایت غربی ها، اروپایی ها و اسرائیلی ها برخوردارند.

کشته شدن تعداد زیادی تروریست در حومه دمشق

نیروهای ارتش سوریه یک دستگاه خودرو حامل بمبهای دست ساز را در منطقه الهامه در حومه دمشق کشف کردند، همچنین مقادیری تجهیزات جنگی از جمله توپخانه و ۳۰۰ بمب در دو واحد مسکونی که تروریستها در حملات خود استفاده می کردند، کشف و ضبط شد.

منابع سوری از کشف و خنثی سا۱۵ بمب که تروریستها در منطقه الهامه کارگذاشته بودند و وزن هر کدام از آنها، ۵۰ کیلوگرم بود، و نیز آزادی هشت غیر نظامی ربوده شده از سوی گروههای مسلح در منطقه قدسیا خبر دادند.

در منطقه جمرایا در حومه دمشق نیز مقادیری سلاح و مهمات در عملیات نیروهای ارتش علیه یکی از مخفیگاههای تروریستها به دست آمد.

یک منبع نظامی سوری نیز گزارش داد در عملیات ویژه نیروهای ارتش در منطقه الهامه، چند تروریست از جمله ابوالطیب المرابع اردنی الاصل کشته شدند.

کشف ۵۰ گلوله خمپاره، هفت تفنگ خودکار و هفت دستگاه ارتباطی پیشرفته که تروریستها در منطقه جمرایا مورد استفاده قرار می دادند از دیگر خبرهای مربوط به سوریه است.

دستگاههای ذیربط همچنین یک دستگاه کامیون فاقد پلاک حامل بشکه های مواد منفجره هر کدام به وزن حدود هزار کیلوگرم در جاده حلب - الثوره کشف و ضبط کردند.

پاکسازی منطقه الصاخور حلب و انهدام ۲۷ خودرو مجهز به تیربار و حامل سلاح

نیروهای مسلح سوریه، میدان الصاخور حلب را از وجود تروریستهای مزدور پاکسازی کردند، همچنین تلاش تروریستها برای منفجر کردن یک دستگاه خودروی بمبگذاری شده در منطقه العزیزیه خنثی شد، همچنین ۹ تروریست بر اثر انفجار خودروی بمبگذاری شده که برای عملیات تروریستی خود آماده کرده بودند، کشته شدند.

نیروهای مسلح سوریه همچنین در یک عملیات ویژه در منطقه الکروم در جاده فرودگاه حلب، شماری از تروریستها را به هلاکت رساندند.

در حومه حماه، مقادیری سلاح از تروریستها به دست آمد و همچنین در یک عملیات ویژه نیروهای مسلح، مقر برنامه ریزی برای عملیات تروریستی علیه شهروندان و نیروهای ارتش در روستای بردیج منطقه الغاب در حومه حماه منهدم شد و شماری از تروریستها کشته شدند.

خبر دیگراینکه در عملیات نیروهای مسلح در منطقه تل دهب الحوله در حومه حمص، یک خودروی مجهز به تیربار و تروریستهای سوار بر آن، منهدم شد، در محله باب هود و باب الترکمان شهر حمص، دهها تروریست در عملیات نیروهای ارتش کشته و زخمی شدند.

همچنین نیروهای ارتش با تعقیب اعضای یک گروه تروریستی در نزدیک مسجد الفتح محله الجوره، بیشتر آنها را به هلاکت رساندند.

در منطقه البویضه الشرقیه در حومه القصیر هم، بیشتر اعضای یک گروه تروریستی که به ایجاد رعب و وحشت در میان مردم و حمله به آنها دست می زدند، در عملیات نیروهای ارتش کشته شدند.
کشته شدن چندین مزدور در درعا

از درعا هم خبر می رسد که در درگیری نیروهای ارتش با گروههای تروریستی مسلح در منطقه المسیفره، تعداد زیادی از تروریستها کشته شدند.

در این درگیریها، سرکرده یکی از گروههای تروریستی ملقب به البیومی به هلاکت رسید.

پاکسازی منطقه قدسیا از وجود تروریستها

منطقه قدسیا در حومه دمشق در عملیات نیروهای ارتش، از وجود گروههای تروریستی پاکسازی شد و آرامش و امنیت به آن بازگشت.

بر اساس این گزارش، عملیات نیروهای ارتش که سه روز طول کشید، سبب متلاشی شدن بیشتر گروههای تروریستی و دستگیری شماری از آنها و ضبط مقادیری سلاح شد.