به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، جدیدترین نظرسنجی انجام شده در آمریکا نشان می‌دهد که اختلاف میان آراء «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا و «میت رامنی» رقیب جمهوری‌خواه وی، پس از منظره روز چهارشنبه، به دو درصد کاهش پیدا کرده است.

خبر دیگر برای اوباما آن که از هر ۵ رای‌دهنده آمریکایی، یک نفر آن‌ها اعلام کرده است که عملکرد اوباما در این مناظره موجب شده تا حس منفی در آن‌ها به وجود آید. در مقابل یک سوم افراد شرکت‌کننده در این نظرسنجی گفته‌اند که صحبت‌های میت رامنی در آن‌ها احساس مثبتی ایجاد کرده است.

این نظرسنجی را خبرگزاری رویترز و موسسه «ایپسوس» به صورت مشترک انجام داده‌اند و اعلام کرده‌اند که ۴۶درصد از افراد شرکت‌کننده اعلام کرده‌اند که به اوباما رای‌ می‌دهند. ۴۴درصد از آن‌ها نیز از رامنی حمایت کرده‌اند.

میزان اختلاف اوباما و رامنی تا قبل از مناظره اول که بسیاری اوباما را بازنده آن می‌دانند، ۶درصد بود و این اختلاف روز پنج‌شنبه به ۵درصد کاهش یافت.

نظرسنجی‌ «سی ان ان» پس از برگزاری اولین دور مناظره اوباما و رامنی حاکی از آن است که ۶۷ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، «میت رامنی» را پیروز این مناظره می‌دانند.

بر اساس این گزارش، این مناظره ۹۰ دقیقه‌ای که در دانشگاهی در «دنور» ایالت «کلرادو» برگزار شد، نشان داد که رامنی موفق شد تا تمرکز خود را بر اشتغال در آمریکا به کار گیرد و اوباما مجبور به دفاع از خود و اقتصاد آمریکا شد.

دو مناظره نهایی دیگر اوباما و رامنی در ۱۶ و ۲۲ اکتبر برگزار خواهد شد و جوزف بایدن معاون اوباما با پل رایان معاون رامنی در صدد هستند تا ۱۱ اکتبر، با یکدیگر مناظره کنند.