به گزارش افکارنیوز، مهر به نقل از خبرگزاری آذری " آپا "، در این تجمع که در روز معلم در مقابل وزارت آموزش و پرورش این کشور و در اعتراض به ممنوعیت حجاب در مدارس متوسطه و همچنین سیاستهای آموزشی دولت برگزارشده بود شرکت کنندگان خواستار آزادی حجاب شدند.

شرکت کنندگان با دادن شعارهایی حجاب را حق مردم مسلمان این کشور خوانده و وزیر آموزش پرورش این کشور را کافر معرفی می کردند.

دقایقی بعد از شروع این اعتراضات با دخالت پلیس این تجمع به خشونت گرائیدو نیروهای پلیس به ضرب و شتم تظاهرات کنندگان پرداخته و بعد از دستگیری شمار زیادی از تظاهرات کنندگان آنها را در قفس و با خودروهای زرهی به اداره پلیس منتقل کردند.

روزنامه " نیویورک تایمز " شمار دستگیر شدگان را بیش از ۷۰ نفر و همچنین تعداد مجروحان را دهها نفر اعلام کرده است.

دولت لائیک جمهوری آذربایجان بدون توجه به باورها و اعتقادات مردم مسلمان این کشور با اتخاذ سیاستهای سرکوب گرایانه همواره سعی کرده است به اسلام زدایی و دین زدایی در این کشور که اکثریت مردم آن پیرو اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هستند، بپردازد تا هرچه بیشتر این کشور را به غرب و ارزشهای آن نزدیکتر کند و در این راه از هیچگونه خشونت و سرکوبگری علیه مردم مسلمان فروگذار نکرده است.

آخرین این سرکوبها در جریان برگزاری مسابقات آوازخوانی " یورو ویژن " که مغایر با ارزشهای اسلامی جامعه مردم آذربایجان بود در باکوپایتخت جمهوری آذربایجان اتفاق افتاد و با اعتراضات گسترده مردم این کشور روبرو شد و منجر به اعتراضات مسلمانان و فعالان حقوق بشر در جریان این مسابقات در این کشور شد.

از شگردهایی که دولت باکو برای سرکوب فعالان مدنی و روزنامه نگاران استفاده می کند، زدن اتهام حمل مواد مخدر و قاچاق اسلحه و همکاری با سرویسهای اطلاعاتی کشورهای همسایه به فعالان مدنی و اصحاب رسانه ها است.

قراراست در راستای اهداف دین زدایانه دولت این کشورهدف، دو نفر ازخواننده های زن معروف غربی در اواخر این ماه به دعوت مقامات این کشور کنسرتهایی در باکو اجرا کنند تا بتوانند از این طریق هرچه بیشتر این کشور را به سوی ارزشهای غربی سوق دهند.

اما دراقدامی جالب که بیانگر شدت سرکوب آزادی و حقوق بشردراین کشور مسلمان است سازمان عفو بین الملل و آواز برای دموکراسی با ارسال نامه ای به این دو خواننده معروف غربی از آنها خواسته اند تا به خاطر نقض حقوق بشر در جمهوری آذربایجان از برگزاری کنسرت در این کشور خودداری کنند.