ديروز بعدازظهر، وزراي معارضان دولت لبنان در مقر فراكسيون تغيير و اصلاح گرد هم آمدند و پس از اين جلسه، استعفاي خود را رسما اعلام و در پايان بيانيهاي قرائت كردند.

به گزارش فارس، در پایان این جلسه جبران باسیل بیانیه‌ای قرائت و تصریح کرد: وزرای گرد آمده در این مکان، از ملک عبدالله بن عبدالعزیر پادشاه عربستان سعودی و آقای بشار اسد رئیس جمهوری سوریه نهایت تقدیر و تشکر را می‌کنند که تلاش‌ خود را برای کمک به لبنان جهت گذر از بحران به وجود آمده از عملکرد دادگاه بین‌الملل به کار گرفتند.

شکست تلاش‌های عربستان و سوریه برای حل مشکل لبنان پس از آن صورت گرفت که رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه در نشست مشترک خود در واشنگتن بر مواضع خود در ادامه روند دادگاه ترور حریری تاکید کردند.

در این بیانیه همچنین آمده است که وزرای حاضر به دلیل از دست رفتن فرصت‌هایی که برای موفق شدن این تلاش‌های در دست بود متأسفند؛ فرصت‌هایی که می‌توانست ثبات لبنان را حفظ و از آن در مقابل فتنه‌ای که برای آن آماده شده است، حمایت کند.

باسیل افزود: با توجه به نتیجه‌ای که تاکنون حاصل شده باید گفت که تلاش‌های صورت گرفته برای حل این بحران به دلیل تن دادن گروهی به فشارهای خارجی بخصوص آمریکا شکست خورد که نصیحت و سفارش دو طرف سوریه و سعودی را نشنیده و نتایج مثبت حاصل شده را نادیده گرفت.

وزراي مستعفي افزودند: بر خلاف همكاري كه در طول ماههاي گذشته از خود نشان داديم و پس از اينكه براي حل مشكلات داخلي برگزاري نشست كابينه را خواستار شديم گروه ديگر به راه و شيوه خود در رد برگزاري نشست كابينه ادامه داد، بنابراين وزراي حاضر استعفاي خود را از حضور در دولت اعلام ميكنند و از رئيس جمهوري محترم انتظار دارند كه در اسرع وقت اقدامات لازم را براي تشكيل دولت جديد انجام دهد.