به گزارش افکار به نقل از فارس، پایگاه خبری صهیونیستی دبکا فایل وابسته به محافل جاسوسی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دو ناو آمریکایی و فرانسوی تحرک خود در دریای مدیترانه را به سوی آبهای منطقهای لبنان آغاز کرده است.

این پایگاه خبری مدعی است که این اقدام برای جلوگیری از درگیری نظامی میان حزب‌الله و اسرائیل در پی فروپاشی دولت لبنان روی می‌دهد.

بر اساس اعلام منابع نظامی آمریکایی در واشنگتن، آمریکا به نیروهای دریایی هجومی خود موسوم به " اینتر پرایز " دستور داده است که برای حرکت به سوی سواحل لبنان آماده باشند، البته این پایگاه خبری با شیطنت در این خبر مدعی شده که آمریکا علت این موضوع را جلوگیری از درگیر شدن ایران و رژیم صهیونیستی در خاک لبنان اعلام کرده است.

دبکا می‌افزاید که آمریکا در روزهای اخیر بررسی‌های داغ و تماس‌های گسترده‌ای را شاهد بوده که میان " باراک اوباما " و ملک " عبدالله بن عبدالعزیز " شاه عربستان و " نیکولا سارکوزی " رئیس‌جمهور فرانسه و " سعد حریری " نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان شاهد بوده که برای وحدت مواضع جهان غرب در زمینه دادگاه حریری اعلام شده است.

بحران سیاسی در لبنان در حالی شدت گرفته است که سعد حریری تلاش‌های عربی در راستای ثبات و آرامش در لبنان را نادیده گرفت و بر اساس سناریوی آمریکا و فرانسه در ایجاد ناامنی در این کشور و حمایت بی قید و شرط از دادگاه حریری رفتار کرد.

در پی خودسری‌های حریری در این راستا جریان هشت مارس اعلام کرد که با توجه به تعطیل شدن تلاش‌ها برای کنترل بحران در لبنان از سوی جریان حاکم و تسلیم شدن آنها در برابر فشارهای آمریکا بر علیه منافع داخلی لبنان، وزرای مخالف دولت این تصمیم را گرفته‌اند.

به این ترتیب ده وزیر عضو کابینه که از اعضای هشت مارس هستند بعلاوه "عدنان سید الحسین " وزیر مشاور که از سوی رئیس جمهور انتخاب شدهاند، از کابینه خارجه شدند. در پی این اقدام کابینه لبنان از رسمیت خارج شد و رئیسجمهور لبنان نیز امروز به صورت رسمی سقوط کابینه را اعلام کرد.