به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس: موفقیت جدید حزب‌الله لبنان بر رژیم صهیونیستی در مورد نفوذ پهپاد مقاومت با عنوان حسین ایوب به سرزمین‌های اشغالی و پرواز سه ساعته این هواپیمای بدون سرنشین در حریم آبی و خاکی سرزمین‌های اشغالی، این روزها بار دیگر طعم تلخ شکست را به سران رژیم صهیونیستی چشاند و مقامات این کشور را مجبور کرد تا بار دیگر بعد از موج گسترده تهدیدات علیه کشورهای منطقه از جمله ایران و لبنان کنج عزلت و انزوا اختیار کنند و تهدیدات پوشالی خود را لااقل تا چند روز که به اصلاح آبها از آسیاب بیفتد، متوقف کنند.

ابعاد سرخوردگی صهیونیست ها از تحول نیروی هوایی حزب الله

صهیونیست‌ها که پیشتر طعم تلخ انواع شکست از حزب‌الله در عرصه‌های نبرد زمینی، دریای، اطلاعاتی و جنگ روانی را چشیده بودند، یک روزنه امید برای خود داشتند و تصور می کردند که لااقل در عرصه هوایی در توازن قوا با حزب الله دست بالا را در اختیار دارند و می توانند شکست های خود در سایر محورها را در این بخش جبران کنند، اما با رو شدن بخشی از توان حزب الله لبنان در عرصه هوایی، این برتری نیز با چالش جدی مواجه شد.

صهیونیست ها که تا چندین ساعت از شناسایی پهپاد حزب‌الله لبنان ناتوان بودند، حتی موفق نشدند این پهپاد را به سلامت فرود آورند تا دست کم از اطلاعات ارسالی احتمالی خبری حاصل کنند یا اینکه به تکنولوژی استفاده شده در این هواپیما پی ببرند. آنها حتی نمی‌دانند این هواپیما برای شناسایی به منطقه وارد شده، یا اینکه عملیات انفجاری در دستور کار داشته و یا برای آزمایش گنبد آهنین صهیونیست ها به سرزمین های اشغالی وارد شده است.

تولید انبوه پهپاد حزب الله، نیروی هوایی صهیونیست ها را فلج می‌کند

با وجود حیرت سران تصمیم گیری و اطلاعاتی صهیونیست ها، آنها به چند نکته به خوبی واقف هستند، آنها می‌دانند که حزب‌الله قطعا توان فنی تولید چنین پهپادهایی را در اختیار دارد و با توجه به هزینه‌های پایین این پهپادها به احتمال فراوان تولید انبوه این جنگ افزارهای جدید نظامی در دستور کار مقامات حزب قرار دارد یا اینکه تاکنون انجام شده است. از سوی دیگر ریسک پایین استفاده از این ابزار نظامی و قابلیت آن برای همراه داشتن تجهیزات پیشرفته تصویربرداری و مواد منفجره باعثمی شود تا در هر جنگ احتمالی، این پهپادها به صورت گسترده در حملات هوایی و پروازهای شناسایی مورد استفاده قرار گیرند، بویژه اینکه قادرند تا ۴۰ کیلوگرم مواد منفجره را با خود حمل کنند.

یموس عاموس یکی از خلبانان نظامی و از باتجربه ترین خلبانان صهیونیست در این زمینه می گوید، اسرائیل تمام عرصه هوایی[در معادله قدرت با حزب‌الله] را در اختیار داشت، اما مقاومت نیمی از این معادله را با موشک‌های خود گرفت و الان نیز بخش دیگری را با هواپیماهای بدون سرنشین خود گرفته است. او می‌گوید که اگر حزب الله بتواند ۵۰۰ فروند از این هواپیماها را تولید کند، این اقدام هزینه‌های زیادی برای اسرائیل خواهد داشت.

وی همچنین معتقد است که حزب‌الله می‌تواند این هوپیماها را با موشک های سام ۷ مجهز کند، این موشک ها کوچک هستند و با شوک الکتریکی فعال می شوند و در فاصله هفت کیلومتری از هدف نیز دقت بسیار بالایی دارند، به این ترتیب ممکن است نیروی هوایی اسرائیل در آینده با هدف قرار گرفتن جنگنده هایش از سوی این هواپیماها مواجه شود.

هیچ هدفی در سرزمین های اشغالی از تیررس حزب‌الله در امان نیست

ضربه دیگری که با تولید پهپاد ایوب به رژیم صهیونیستی وارد شد، موضوع آسیب پذیر شدن تاسیسات گازی صهیونیست‌ها بود که این رژیم به تازگی در دریای مدیترانه بنا نهاده است، صهیونیست‌ها که با توجه به اظهارات نصرالله تاکنون نسبت به در تیررس بودن جنوبی ترین بنادر خود اطمینان یافته بودند، تنها تاسیسات مهم امن خود را تاسیسات گاز می‌دانستند که در سواحل این رژیم در دریای مدیترانه قرار دارد، این موضوعی بود که رسانه‌های امنیتی صهیونیستی از جمله پایگاه «اسرائیل دیفنس» به آن اشاره کرده و نوشت که تاکنون به نظر می‌رسید که تهدید اصلی علیه تأسیسات کاوش و استخراج گاز از دریا، در قایق‌های بمب گذاری شده یا حامل افراد مسلح، خلاصه می شود، اما موفقیت حزب‌الله در به پرواز درآوردن پهپاد در حریم هوایی اسرائیل، اوضاع را به کلی عوض کرده است.

اتلاف هزینه‌های سرسام‌آور احداثگنبد آهنین

پهپاد ایوب با عبور از سامانه پر هزینه گنبد آهنین، آن را به گنبدی شیشه ای و شکننده تبدیل کرده که با وجود بحران اقتصادی و ناآرامی اوضاع داخلی در سرزمین‌های اشغالی که به علت مشکلات اقتصادی و مشکل مسکن و تورم، ایجاد شده، بار دیگر باید صدها میلیون دلار برای ترمیم این سامانه موشکی هزینه شود، در این میان باید هزینه های سرسام آور انتقال فوری نیروهای نظامی به مناطق آسیب پذیرتر از جمله بنادر شمالی سرزمین‌های اشغالی و صحرای سینا واقع در مرز مصر با فلسطین اشغالی که امکان ورود این پهپاد به سرزمین های اشغالی از آنها بیشتر است را نیز اضافه کرد، این در حالی است که با وجود تمام این هزینه‌ها به علت در دست نبودن اطلاعات دقیق تکنولوژیکی از این پهپاد تضمینی برای موفقیت آمیز بودن این هزینه ها وجود ندارد.

وحشت صهیونیست ها از غافلگیری بزرگتر نصرالله

اما موضوعی که بیش از این مسایل سرگردانی و نگرانی صهیونیست‌ها را بر انگیخته است، غافلگیری بزرگتری است که سید حسن نصرالله در سخنرانی خود به صونیست ها وعده داده است، آنها می‌دانند که نصرالله رهبری جدی است و هرگز از روی اغراق یا شوخی و به دور از واقعیت مطلبی را بیان نمی کند، به همین علت تمام پتانسیل اطلاعاتی خود را معطوف به این کرده‌اند که از ماهیت این غافلگیری آگاه شوند.

برخی منابع پیش بینی می کنند ارسال تصاویر و فیلم‌های با دقت بسیار بالا از پایگاه‌های موشک‌های بالستیک و دوربرد رژیم صهیونیستی، فرودگاه‌های نظامی و شهری و به‌طور خاص تأسیسات اتمی دیمونا به وسیله صدها پرواز شناسایی که پیش از این پرواز انجام شده، غافلگیری بزرگ حزب الله برای صهیونیست ها باشد. پیش‌بینی می‌شود پخش احتمالی این تصاویر با کیفیت بالا، زلزله روانی بزرگی را در میان صهیونیست‌ها ایجاد و آنها را شوکه کند.

این موضوعی بود که روزنامه انگلیسی " ساندی‌تایمز " در شماره دیروز به آن اشاره کرده و نوشت که این پهپاد از تأسیسات اتمی دیمونا نیز تصویربرداری کرده است.

برخی دیگر از کارشناسان منطقه ای اعلام کرده‌اند که احتمالا غافلگیری بزرگتر حزب الله لبنان برای رژیم صهیونیستی در اختیار داشتن ضد هوایی های پیشرفته است که این حزب را قادر خواهد ساخت تا جنگنده های اسرائیل را در هنگام تجاوز به سرزمین های اشغالی هدف قرار دهد. این موضوع را سرتیپ جابر از نظامیان ارتش لبنان در گفت‌وگو با النشره مطرح کرده و می گوید که اگر حزب‌الله این ضدهوایی ها را در اختیار بگیرد، دیگر حساب کردن اسرائیل بر روی نیروی هوایی در هر جنگ احتمالی به صورت کلی از بین خواهد رفت.

امین حطیط ژنرال بازنشسته و کارشناس مسایل راهبردی نیز در این زمینه می‌گوید که با توجه به تشکیل نیروهای سه گانه زمینی، دریایی و هوایی در ساختار نظامی حزب الله لبنان احتمالا توسعه این نیروها از غافلگیری های حزب الله لبنان خواهد بود، وی البته تاکید کرد که بر اساس یک اصل نظامی تجهیزات نظامی که علنی می‌شود، معمولا از تجهیزات رده دوم و سوم هستند، مثلا هنگامی که حزب الله از موشک‌های خود با برد صد کیلومتر خبر می‌دهد، احتمالا موشک هایی با برد ۱۵۰ یا ۲۰۰ کیلومتر را در اختیار دارد.

حمله به لبنان قمار صهیونیست‌ها بر روی موجودیتشان خواهد بود

به این ترتیب رژیم صهیونیستی که روزگاری برای جبران هر شکست و سرخوردگی خود در منطقه به لبنان لشکرکشی می کرد، امروزه حتی برای ورود هواپیماهای جنگنده و شناسایی خود به لبنان نیز با مشکل مواجه است. دیگر حمله به لبنان آنقدر ساده نیست که برای آغاز آن یک یا چند روز برنامه ریزی نیاز باشد، بلکه حتی اگر استراتژیست های صهیونیست بخواهند با رایزنیها و بگومگوهای فراوان تصمیم حمله به لبنان را بگیرند، می دانند که با زندگی خود قمار کردهاند و ممکن است حماقت آنها به پایانی بر موجودیت ننگین شصت ساله آنها تبدیل شود.