به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، تلویزیون سوریه گزارش داد نیروهای مسلح سوریه روز گذشته نیز به پیگرد گروههای تروریستی ادامه دادند و توانستند برخی از مناطق الغوطه در حومه دمشق را از وجود تروریستها پاکسازی کنند و همچنین در عملیاتهای دیگری دهها نفر از آنها را در حلب، ادلب، حماه و دیرالزور به هلاکت برسانند.

آخرین وضعیت کانون اصلی درگیریها

در حلب، یک واحد از نیروهای ارتش، در چند عملیات ویژه، تجمعات تروریستها را هدف قرار داد که طی آن علاوه بر منهدم کردن چندین دستگاه خودروی مجهز به تیربار و حامل سلاح و مهمات، دهها تروریست را کشتند که برخی از آنها غیرسوری بودند.
در یک عملیات ویژه نیروهای ارتش در منطقه بستان الباشا، دهها تروریست کشته و چهار مقر آنها و دو خودروی مجهز به تیربار و چند خودروی حامل سلاح و مهمات آنها منهدم شد.

همچنین یک واحد دیگر از نیروهای ارتش، سه دستگاه خودرو که تروریستها برای انتقال سلاح و مهمات مورد استفاده قرار می دادند، در منطقه بستان الباشا منهدم کردند.

همچنین محمود السخنی سرکرده یکی از گروههای تروریستی و تمام اعضای گروهش در عملیات نیروهای ارتش در میدان المرجه حلب کشته شدند.

منابع سوری همچنین گزارش دادند نیروهای ارتش، تجمعات تروریستها در باب النیرب و الحدیقه حلب را هدف قرار دادند و چهار خمپاره انداز و ۱۰ دستگاه خودرو برای انتقال تروریستها و سرکردگان آنها را منهدم کردند که طی این عملیات، دهها نفر از تروریستها از جمله یک تروریست غیرسوری ملقب به شیخ الجبل به هلاکت رسیدند.

هلاکت تروریستهای سعودی و مصری

یک واحد از نیروهای ارتش، تجمع تروریستها را در عرب فطومه در حومه حلب هدف قرار دادند و پنج دستگاه خودرو تروریستها را منهدم کردند که طی آن برخی تروریستها از جمله ریاض السرحان تروریست مصری الاصل سرکرده یک گروه تروریستی و عزالدین المصری دیگر تروریست مصری و خلیل عبدالعزیز تروریست سعودی از تک تیراندازهای تروریستها به هلاکت رسیدند.

همچنین در یک عملیات ویژه دیگر نیروهای ارتش در باب انطاکیه در حلب قدیم و قسطل حرامی در الجامع و میادین الحب و التنانیر در الجدیده و میدان الاحرار در الکلاسه و جسرالحج، تلفات سنگینی به تروریستها وارد شد.

همچنین نیروهای ارتش چندین مقر تروریستها و چندین فروند موشک ضد هواپیما را در نزدیک مدرسه الزراعه(کشاورزی) و محله الانذارات منهدم و دهها تروریست را نیز به قتل رساندند.

انهدام دو خودروی مجهز به تیربار و هشت خودروی تروریستی برای انتقال تروریستها و کشته شدن دهها نفر از آنها در نزدیک مدرسه عصام الغادری در الحلوانیه از دیگر تحولات مربوط به حلب است.

در خان العسل در حومه حلب، یک واحد از نیروهای ارتش در یک عملیات ویژه، پنج دستگاه خودرو و یک کامیون حامل سلاح و مهمات را منهدم کردند، همچنین چند تروریست در حالی که سرگرم آماده کردن یک بمب برای منفجر کردن آن بودند، بر اثر انفجار آن کشته شدند.

خنثی شدن تلاش برای انفجار کامیون بمبگذاری شده

از سوی دیگر سانا گزارش داد طرفهای ذیربط، تلاش تروریستها برای منفجر کردن یک کامیون حامل مقادیر زیادی مواد منفجره به میزان سه تن را در نزدیک الیرمون حلب خنثی کردند.

حومه دمشق

نیروهای ارتش، مناطق زبدین و دیرالعصافیر، شبعا و محمدیه را از وجود گروههای تروریستی در الغوطه الشرقیه در حومه دمشق پاکسازی کردند.

وضعیت امنیتی حمص

کشته شدن چهار کارگر و زخمی شدن ۲۰ نفر دیگر بر اثر انفجار بمبی که تروریستها در جاده زیدل الجابریه در شرق حمص کار گذاشته بودند و خنثی سازی ۱۲ بمب در این منطقه از تحولات مربوط به حمص است.

در عملیات نیروهای ارتش در الرستن و حومه القصیر در حمص، هم دهها تروریست کشته و زخمی شدند.

سرکرده یکی از گروههای تروریستی به نام نزارمرزا ملقب به ابوخالد قاهر الموت در این عملیات نیروهای ارتش به هلاکت رسید.

حماه
تیراندازی تروریستها به شهروندان در اردوگاه العاندین حماه، یک کشته و چند زخمی به جا گذاشت.

همچنین چند تروریست در عملیات ویژه نیروهای ارتش در نزدیک کفرالطون در حومه حماه کشته و زخمی شدند.

دستگیری ترویستی با لباس زنانه

به گزارش مهر، منابع سوری گزارش دادند نیروهای مسلح سوریه، دو تروریست را که یکی از آنها پوشش زنانه داشت، در حال تلاش برای منفجر کردن بمب در محله الحاضر در شهر حماه دستگیر کردند.

وضعیت امنیتی دیرالزور

نیروهای ارتش سوریه در عملیاتهایی، شماری از تروریستها را در خیابان بورسعید و محله الجبیله دیرالزور به هلاکت رساندند.

همچنین یک تروریست در حال تلاش برای کارگذاشتن بمب در خیابان سینما فواد دیرالزور کشته شد.

وضعیت امنیتی ادلب

نیروهای ارتش سوریه در عملیاتهای ویژه در مناطق مختلف استان ادلب، تعداد زیادی از تروریستها را به هلاکت رساندند، همچنین چند خودروی مجهز به تیربار و یک خمپاره انداز نیز منهدم شد.

وضعیت امنیتی الحسکه
در جریان درگیری نیروهای ارتش با یک گروه تروریستی در منطقه الکنطری در جاه الحسکه به الرقه، شماری از تروریستها کشته شدند.

نیروهای ارتش همچنین مقادیری زیادی سلاح و مهمات از تروریستها به دست آوردند.

وضعیت امنیتی دمشق

بر اثرانفجار بمبی که تروریستها در یک خودرو در نزدیکی مسجدالفتح در منطقه المزه کارگذاشته بودند، یک شهروند سوری زخمی شد.

روز گذشته یک دستگاه خودروی بمبگذاری شده در بزرگراه المزه منفجر شد که خسارتهایی به بار آورد، اما تلفاتی به جا نگذاشت.