باید به من جایزه بدهید!

به گزارش افکارنیوز، مهر به نقل از آسوشیتدپرس، رادوان کارادزیچ امروز در جریان اولین جلسه محاکمه خود اتهامات وارده به وی را رد کرد.

وی در آغاز جلسه امروز دادگاه مدعی شد: " من هر چه که در توانم بود انجام دادم تا از جنگ اجتناب شود و از رنج آدمیان بکاهم. به جای محاکمه شدن باید بابت کارهای خوبی که انجام دادم جایزه می ‌گرفتم.

متهم به قتل مسلمانان بیگناه بوسنی خود را " مردی مهربان و مداراگر که قابلیت درک دیگران را داشته " توصیف کرد.

کارادزیچ در دفاع از خود ادعا کرد: شمار قربانیان جنگ داخلی به مراتب کمتر از آنچه عنوان می ‌شود بوده است. با گذشت زمان حقیقت روشن می ‌شود و دروغها و تبلیغات رنگ می ‌بازند.


کارادزیچ به نسل ‌کشی، جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت در دهه ۱۹۹۰ متهم شده است. یکی از اتهامات او به کشتار شهروندان سربرنیتسا توسط نیروهای صرب در ژوئیه ۱۹۹۵ برمی‌ گردد.
در جریان این واقعه، که خونبارترین رویداد تاریخ اروپا پس از جنگ جهانی دوم به حساب می آید، نیروهای صرب به قتل‌ عام هفت هزار نفر از شهروندان مسلمان بوسنیایی ساکن سربرنیتسا، عمدتا مردان و پسران، دست زدند. این شهر در آن مقطع از سوی سازمان ملل به عنوان منطقه امن اعلام شده بود.

کارادزیچ حدود ۱۳ سال تحت تعقیب بود و سرانجام در سال ۲۰۰۸ توسط پلیس در بلگراد بازداشت شد. محاصره ۴۴ ماهه سارایوو، که ۱۲ هزار غیرنظامی در جریان آن جان باختند، از موارد اتهامی دیگری است که علیه او طرح شده است.