به گزارش افکارنیوز، شبکه تلویزیونی پرس تی از وقوع درگیری در میان بودائیان و مسلمانان میانمار خبر داد.

بنا بر این گزارش، بعد از اینکه بودائیان تندرو خانه‌های مسلمانان روهینگیا را در دو روستای واقع در شهر سیتوه میانمار آتش زدند، دست کم ۱۱ مسلمان روهینگیا کشته شد.

در جدیدترین درگیری های امروز، قاضی ارشد ایالت راخین در این باره گفت: بر اثر وقوع درگیری های جدید در این کشور یک مرد و ۲ زن مسلمان کشته شدند.

وی تصریح کرد که بر اثر وقوع درگیری میان بودائیان و مسلمانان روهینگیا بیش از ۳۰۰ خانه تخریب شده است.

ارتش میانمار بشکه های بزرگ بنزین را در اختیار بودائیان قرار داده است تا خانه های روستائیان مسلمانان را به آتش بکشند و آنها را مجبور کنند که از خانه هایشان فرار کنند.


سکوت سازمان‌های حقوق بشری در قبال سوء رفتارهایی که با مسلمانان روهینگیا شده باعثگستاخ تر شدن بودائیان افراط گرا و نیروهای دولتی میانمار شده است.

دولت میانمار که اکثریتی بودایی دارد، حاضر نیست روهینگیا را به عنوان شهروندان این کشور به رسمیت شناخته و آنها را در دسته مهاجران غیرقانونی قرار داده است؛ این در حالی است که روهینگیا، قومی که گفته می‌شود از نسل مسلمانان فارس، ترک، بنگالی و پاتان است، در قرن ۸ میلادی به میانمار مهاجرت کرد.

بر اساس گزارش‌ها، بعد از اینکه نیروهای دولتی و بوداییان تندرو شروع به آتش زدن روستاهای روهینگیا در ۱۰ آگوست(۲۰ مرداد) کردند، هزاران مسلمان روهینگیا در شرایط بسیار بدی در اردوگاه‌های پناهندگان زندگی می‌کنند.
گزارشها همچنین حاکی از این است، حدود ۶۵۰ مسلمان روهینگیا در ماههای اخیر در ایالت راخین کشته شدهاند. این در حالی است که ۱۲۰۰ نفر مفقود و ۸۰ هزار تن نیز آواره شدهاند.