پرچم كشور احتمالي جنوب سودان در همه جاي جوبا به اهتراز درآمده است. همچنين جنوبيها مدتهاست كه دنبال سرود ملي جنوب هستند و تنها عنصر اصلي باقي مانده براي تشكيل يك كشور جديد نام آن كشور است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه قطری الوطن‌، جان گارانگ، رهبر فقیر جنوبی‌ها اولین کسی بود که برای سودان جدید سکولار فدرال که آرزویش را داشت نام نیوسودان به کاربرد‌ اما او هرگز به صورت آشکار اعلام نکرد که برای تشکیل کشور مستقل جدیدی تلاش می‌کند.

گارانگ چند ماه بعد از امضای توافقنامه صلح با خارطوم که شامل اجرای همه‌پرسی کنونی بود براثر سقوط هواپیمایی که از اوگاندا به جنوب سودان در حال پرواز بود‌، کشته شد.

این در حالی است که ارتش آزادی بخش خلق سودان از تعدادی از شاعران خواسته بود سرود ملی تحت عنوان سرزمین کوش را بسرایند. این واژه در اصل از تورات گرفته شده است.

پادشاهی کوش بیش از هزار سال(۷۰۰ قبل از میلاد تا ۳۵۰ میلادی) بر سرزمینی که از جنوب مصر تا شهر ملکال در قسمت شمالی جنوب سودان را در بر می‌گرفت حکومت کرد.

از سوی دیگر گابریل شانگسون شانگ، ‌ وزیر فرهنگ حکومت جنوب سودان که عضو ارتش آزادی بخش خلق سودان است ضمن رد نام کوش برای کشور جدید احتمالی اظهار داشت: نام کوش ارتباط مستقیمی با جنوب سودان ندارد بلکه یک نام توراتی است. من در این باره مطمئن نیستم که این نام برای نامگذاری کشور جدید ما مناسب باشد.

این در حالی است که پاول نیال‌، سردبیر روزنامه انگلیسی زبان سیتیزن - چاپ جنوب سودان - تصریح کرد: ‌ فرماندهان ارتش آزادی بخش خلق سودان برای نامگذاری کشور جدید به نام کوش اصرار می‌کنند اما مردم نام جمهوری نیل را ترجیح می‌دهند چرا که اکثریت شهروندان این کشور در طول مسیر رود نیل زندگی می کنند و روابط ما با همسایگان در طول تاریخ به واسطه رود نیل بوده است.

به نظر می‌رسد که توافق برسر نامی که همه جنوبی‌ها قبول داشته باشند آسان نیست به ویژه آن‌که اهالی جنوب سودان از ده‌ها قبیله متفاوت تشکیل شده و ده‌ها زبان و لهجه مختلف در آنجا رایج است اما اکثر جنوبی‌ها دوست دارند که کلمه سودان در نامگذاری کشور جدید احتمالی به کار نرود.

از سوی دیگر الطیب مصطفی‌، سر دبیر روزنامه الانتباهه - چاپ شمال سودان - که به عمر حسن البشیر، رئیس جمهور سودان نزدیک است با بیان این‌که ترجیح می‌دهد که کلمه سودان در نامگذاری کشور جدید احتمالی به کار نرود اظهار داشت: ‌ نامگذاری سودان عربی است در اصل عرب‌ها در مورد سرزمین سود(سیاه‌ها)، صحبت می‌کردند که به مرور زمان به سودان تغییر یافت‌.

[نقل قول این مقاله در سایت / وبلاگ / فروم خودتان]


[نقل قول این مقاله در سایت / وبلاگ / فروم خودتان]

برای قرار دادن این مقاله در سایت یا وبلاگ خودتان،
کد زیر را در سایت یا وبلاگتان کپی کنید.

< style type = " text / css " > < / style > < div class = " quote " > < a href = " http: / / alef. ir / ۱۳۸۸ / content / view / ۹۳۰۲۱ / " target = " _ blank " > نام کشور جدید جنوب سودان چیست؟ < / a > < br / > ۲۷ دی ۱۳۸۹ < br / > در حالی‌که پس از اجرای همه‌پرسی جنوب سودان احتمال جدایی این منطقه وجود دارد گمانه زنی‌ها برای نامگذاری کشور احتمالی جنوب سودان آغاز شده است. به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه قطری الوطن‌، پرچم کشور احتمالی جنوب سودان در همه جای جوبا به اهتراز درآمده است. هم‌چنین جنوبی‌ها مدت‌هاست که دنبال سرود ملی جنوب هستند و تنها عنصر اصلی باقی مانده برای تشکیل یک کشور جدید نام آن کشور است. جان گارانگ، رهبر فقیر جنوبی‌ها اولین کسی بود که برای سودان جدید سکولار فدرال که آرزویش را داشت نام نیوسودان به کاربرد‌ اما او هرگز به صورت آشکار اعلام نکرد که برای تشکیل کشور مستقل جدیدی تلاش می‌کند. گارانگ چند ماه بعد از امضای توافقنامه صلح با خارطوم که شامل اجرای همه‌پرسی کنونی بود براثر سقوط هواپیمایی که از اوگاندا به جنوب سودان در حال پرواز بود‌، کشته شد. این در حالی است که ارتش آزادی بخش خلق سودان از تعدادی از شاعران خواسته بود سرود ملی تحت عنوان سرزمین کوش را بسرایند. این واژه در اصل از تورات گرفته شده است. پادشاهی کوش بیش از هزار سال(۷۰۰ قبل از میلاد تا ۳۵۰ میلادی) بر سرزمینی که از جنوب مصر تا شهر ملکال در قسمت شمالی جنوب سودان را در بر می‌گرفت حکومت کرد. از سوی دیگر گابریل شانگسون شانگ، ‌ وزیر فرهنگ حکومت جنوب سودان که عضو ارتش آزادی بخش خلق سودان است ضمن رد نام کوش برای کشور جدید احتمالی اظهار داشت: نام کوش ارتباط مستقیمی با جنوب سودان ندارد بلکه یک نام توراتی است. من در این باره مطمئن نیستم که این نام برای نامگذاری کشور جدید ما مناسب باشد. این در حالی است که پاول نیال‌، سردبیر روزنامه انگلیسی زبان سیتیزن - چاپ جنوب سودان - تصریح کرد: ‌ فرماندهان ارتش آزادی بخش خلق سودان برای نامگذاری کشور جدید به نام کوش اصرار می‌کنند اما مردم نام جمهوری نیل را ترجیح می‌دهند چرا که اکثریت شهروندان این کشور در طول مسیر رود نیل زندگی می کنند و روابط ما با همسایگان در طول تاریخ به واسطه رود نیل بوده است. به نظر می‌رسد که توافق برسر نامی که همه جنوبی‌ها قبول داشته باشند آسان نیست به ویژه آن‌که اهالی جنوب سودان از ده‌ها قبیله متفاوت تشکیل شده و ده‌ها زبان و لهجه مختلف در آنجا رایج است اما اکثر جنوبی‌ها دوست دارند که کلمه سودان در نامگذاری کشور جدید احتمالی به کار نرود. از سوی دیگر الطیب مصطفی‌، سر دبیر روزنامه الانتباهه - چاپ شمال سودان - که به عمر حسن البشیر، رئیس جمهور سودان نزدیک است با بیان این‌که ترجیح می‌دهد که کلمه سودان در نامگذاری کشور جدید احتمالی به کار نرود اظهار داشت: ‌ نامگذاری سودان عربی است در اصل عرب‌ها در مورد سرزمین سود(سیاه‌ها)، صحبت می‌کردند که به مرور زمان به سودان تغییر یافت‌. < div align = " right " style = " width: ۳۵۰px " > < p style = " text - align: right; " > © ۲۰۱۱ - < a href = " http: / / alef. ir / ۱۳۸۸ " target = " _ blank " > الف < / a > < / p > < / div > < / div >

پیش نمایش:

نام کشور جدید جنوب سودان چیست؟
۲۷ دی ۱۳۸۹
در حالی‌که پس از اجرای همه‌پرسی جنوب سودان احتمال جدایی این منطقه وجود دارد گمانه زنی‌ها برای نامگذاری کشور احتمالی جنوب سودان آغاز شده است. به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه قطری الوطن‌، پرچم کشور احتمالی جنوب سودان در همه جای جوبا به اهتراز درآمده است. هم‌چنین جنوبی‌ها مدت‌هاست که دنبال سرود ملی جنوب هستند و تنها عنصر اصلی باقی مانده برای تشکیل یک کشور جدید نام آن کشور است. جان گارانگ، رهبر فقیر جنوبی‌ها اولین کسی بود که برای سودان جدید سکولار فدرال که آرزویش را داشت نام نیوسودان به کاربرد‌ اما او هرگز به صورت آشکار اعلام نکرد که برای تشکیل کشور مستقل جدیدی تلاش می‌کند. گارانگ چند ماه بعد از امضای توافقنامه صلح با خارطوم که شامل اجرای همه‌پرسی کنونی بود براثر سقوط هواپیمایی که از اوگاندا به جنوب سودان در حال پرواز بود‌، کشته شد. این در حالی است که ارتش آزادی بخش خلق سودان از تعدادی از شاعران خواسته بود سرود ملی تحت عنوان سرزمین کوش را بسرایند. این واژه در اصل از تورات گرفته شده است. پادشاهی کوش بیش از هزار سال(۷۰۰ قبل از میلاد تا ۳۵۰ میلادی) بر سرزمینی که از جنوب مصر تا شهر ملکال در قسمت شمالی جنوب سودان را در بر می‌گرفت حکومت کرد. از سوی دیگر گابریل شانگسون شانگ، ‌ وزیر فرهنگ حکومت جنوب سودان که عضو ارتش آزادی بخش خلق سودان است ضمن رد نام کوش برای کشور جدید احتمالی اظهار داشت: نام کوش ارتباط مستقیمی با جنوب سودان ندارد بلکه یک نام توراتی است. من در این باره مطمئن نیستم که این نام برای نامگذاری کشور جدید ما مناسب باشد. این در حالی است که پاول نیال‌، سردبیر روزنامه انگلیسی زبان سیتیزن - چاپ جنوب سودان - تصریح کرد: ‌ فرماندهان ارتش آزادی بخش خلق سودان برای نامگذاری کشور جدید به نام کوش اصرار می‌کنند اما مردم نام جمهوری نیل را ترجیح می‌دهند چرا که اکثریت شهروندان این کشور در طول مسیر رود نیل زندگی می کنند و روابط ما با همسایگان در طول تاریخ به واسطه رود نیل بوده است. به نظر می‌رسد که توافق برسر نامی که همه جنوبی‌ها قبول داشته باشند آسان نیست به ویژه آن‌که اهالی جنوب سودان از ده‌ها قبیله متفاوت تشکیل شده و ده‌ها زبان و لهجه مختلف در آنجا رایج است اما اکثر جنوبی‌ها دوست دارند که کلمه سودان در نامگذاری کشور جدید احتمالی به کار نرود. از سوی دیگر الطیب مصطفی‌، سر دبیر روزنامه الانتباهه - چاپ شمال سودان - که به عمر حسن البشیر، رئیس جمهور سودان نزدیک است با بیان این‌که ترجیح می‌دهد که کلمه سودان در نامگذاری کشور جدید احتمالی به کار نرود اظهار داشت: ‌ نامگذاری سودان عربی است در اصل عرب‌ها در مورد سرزمین سود(سیاه‌ها)، صحبت می‌کردند که به مرور زمان به سودان تغییر یافت‌.

© ۲۰۱۱ - الف