به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس و به نقل از شبکه «اسکای‌نیوز»، موسسات خیریه‌ای که به قربانیان سوءاستفاده و حملات جنسی کمک می‌کنند، اعلام کرده‌اند که از زمان اعلام خبر سوءاستفاده جنسی «جیمی‌ سویل» مجری معروف بی‌بی‌سی از کودکان، با سیلی از تماس‌های تلفنی قربانیان جنسی روبرو شده‌اند.

همزمان انجمن ملی کودکان قربانی جنسی انگلیس اعلام کرده است که تماس‌های تلفنی دریافتی‌اش تقریبا ۳ برابر شده است.

«پت ساندرز» مدیر اجرایی این انجمن در مصاحبه با «اسکای‌نیوز» گفته است: «تعداد تماس‌های از ۲۵۰۰ مورد گذشته و در حال نزدیک شدن به ۳هزار مورد است. این تماس‌ها یکسره ادامه دارد. معمولا هفته‌ای نهایتا ۳۰۰ تماس داریم، اما پس از ماجرای سویل، هفته‌ای ۸۰۰ تماس داشته‌ایم».

«جیمی ساویل» یکی از برجسته‌ترین مجریان بی‌بی‌سی در دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی بوده و اخیرا مشخص شده است که وی در زمان فعالیت خود به ده‌ها کودک و نوجوان تجاوز جنسی کرده است. سویل در سال ۱۹۹۰ نشان شوالیه را از ملکه الیزابت دریافت کرده بود.

انتشار این خبر به رسوایی بزرگی برای شبکه بی‌بی‌سی بدل شده و برخی نظیر «جان سیمسون» که از مجریان قدیمی بی‌بی‌سی است، این رسوایی را بدترین بحران ۵دهه اخیر این شبکه دانسته‌اند.

موسسه «ان‌اس‌پی‌سی‌سی» که در زمینه متوقف کردن خشونت و بی‌رحمی علیه کودکان فعال است، اعلام کرده است که تاکنون تماس‌های متعددی از قربانیان سویل که اکنون بزرگ شده‌اند، دریافت کرده است.

«مارتین برونت» خبرنگار جنایی اسکای‌نیوز گزارش داده است: «در حال حاضر ۱۶۱ مورد شکایت علیه جیمی سویل وجود دارد، و این آمار دائما در حال افزایش است. این آخرین آماری است که پلیس اعلام کرده است».

با افزایش تعداد شکایات، میزان فشارها بر مدیران سابق و کنونی بی‌بی‌سی به دلیل پنهانکاری و جلوگیری از انجام تحقیقات در این مورد، بیشتر می‌شود.

همزمان هرچه ابعاد این پرونده بیشتر روشن می‌شود، تعداد بیشتری از مدیران بی‌بی‌سی درگیر این قضیه می‌شوند. برخی منابع در برنامه «نیوزنایت» در مصاحبه با نشریه «تایمز» گفته‌اند که «هلن بوادن» مدیر خبر این برنامه سال گذشته از پرسنل «نیوزنایت» خواسته است که مدارکی در مورد فساد اخلاقی سویل جمع‌آوری کنند.

همچنین گفته شده، بوادن در تصمیم «پیتر ریپون» سردبیر «نیوزنایت»، مبنی بر لغو پخش مستند مربوط به فساد اخلاقی سویل در این برنامه نقش داشته است.

«مارک تامپسون» مدیر پیشین بی‌بی‌سی نیز از دیگر مدیرانی است که در این رابطه مورد سوال قرار گرفته است. هرچند تامپسون در این مورد از خود سلب مسئولیت کرده و گفته است که هیچ مدرکی مبنی بر عملکرد اشتباه وی در این مورد وجود ندارد.

روز گذشته «جورج انتویستل» مدیر شبکه بی‌بی‌سی برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان به پارلمان این کشور رفت. علاوه بر این «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس نیز خواستار توضیحات بیشتر وی در این رابطه شده است.

البته شکایات و ادعاهای مطرح شده تنها محدود به سویل نبوده و بنا بر اعلام پلیس، بین ۶۰ تا ۲۰۰ شکایت دیگر از سوءاستفاده جنسی کارکنان بیبیسی از حاضران در برنامههای تلویزیونی به پلیس ارائه شده است.