به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا و به نقل از خبرگزاری رویترز، هیلاری کیلنتون، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد: انتشار یک مطلب در فیس‌بوک به خودی خود یک مدرک به شمار نمی‌رود و به نظرم این مساله قرینه مویدی است مبنی بر این که گزارش دقیقی در زمان حمله به کنسولگری واشنگتن در بنغازی در اختیار نبود.

این در حالی است که پیش از این خبرگزاری رویترز از انتشار نامه‌های الکترونیکی خبر داد که در آن عنوان شده بود، کاخ سفید و وزارت امور خارجه آمریکا تنها دو ساعت پس از حمله به کنسولگری واشنگتن در بنغازی از این مساله آگاهی یافتند که گروه انصار‌ الشریعه که وابسته به القاعده است، مسئولیت انجام این حمله را بر عهده گرفته است.

کلینتون در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره این نامه‌های الکترونیکی عنوان داشت که وزارت امور خارجه آمریکا در حال بررسی این مساله است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: گروه مستقل بررسی این مساله در حال تلاش برای تحقیق درباره این موضوع است و ما به زودی درخواهیم یافت که چه اتفاقی افتاده است.

کلینتون تصریح کرد: ما هرآنچه لازم است، انجام خواهیم داد و افرادی را که در این جنایت دست داشته‌اند، پای میز محاکمه خواهیم کشاند.

از سوی دیگر، جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به پرسشی درباره این نامههای الکترونیکی اظهار داشت: گروه انصار الشریعه مدتی بعد، مسئولیت حمله به کنسولگری واشنگتن در بنغازی را تکذیب کرده است.