رامنی از اوباما پپیشی گرفت
افکارنیوز

: طبق نتایج نظرسنجی موسسه «راسموسن»، در ایالات تعیین کننده در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، «میت رامنی» با اختلاف ۴ درصدی توانست از «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا پیشی بگیرد.

نظرسنجی در ۱۱ ایالت تعیین‌کننده آمریکا که حدود ۱۴۶ رأی کالج انتخاباتی آمریکا را تشکیل می‌دهد، رامنی توانست از حمایت ۵۰ درصدی و اوباما از حمایت ۴۶ درصدی برخوردار شوند.

طبق جدیدترین گزارش‌های موسسه راسموسن که نظرسنجی تلفنی از رأی‌دهندگان احتمالی آمریکا پس از دور نهایی مناظره نامزدهای ریاست‌جمهوری آمریکا برگزار شد، رامنی با ۵۰ درصد از اوباما با ۴۶ درصد در ایالات تعیین کننده آمریکا پیشی گرفته است.

۱۱ ایالت تعیین کننده در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شامل «کلرادو»، «فلوریدا»، «آیووا»، «میشیگان»، «نوادا»، «نیوهمپشایر»، «کارولینای شمالی»، «اوهایو»، «پنسیلوانیا»، «ویرجینیا» و «ویسکانسین» می‌شود.

این نظرسنجی در ۱۱ ایالت مذکور نشان داد که ۵۰ درصد از رامنی، ۴۶ درصد از اوباما، ۲ درصد از یک کاندید دیگر در این رقابت حمایت کردند و ۲ درصد نیز هیچ نظر خاصی نداشتند.

طبق گزارش راسموسن، این پنجمین باری است که رامنی در ۵ روز گذشته از حمایت ۵۰ درصدی برخوردار شده است. این نظرسنجی به مدت ۷ روز برگزار شد و اکثر مصاحبه‌ها قبل از مناظره آخر اوباما و رامنی تکمیل شده است.

موسسه راسموسن نشان داد که در سال ۲۰۰۸، اوباما موفق شد در این ایالت‌ها با آراء ۵۳ درصد در مقابل ۴۶ درصد پیروز شود.

طبق نظرسنجیهای راسموسن، رامنی در سطح ملی دارای حمایت ۵۰ درصدی و اوباما دارای حمایت ۴۶ درصدی برخوردار است.