به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر و به نقل از شینهوا، " لی سی هیونگ " پسر " لی میونگ باک " رئیس جمهوری کره جنوبی امروز پنجشنبه برای پاسخگویی به اتهامات خود درباره زمین خواری به دادگاه فراخوانده شد.

به نوشته شینهوا، لی سی هیونگ و سرویس امنیتی ریاست جمهوری کره جنوبی سال گذشته یک قطعه ۴۶۲ متر مربعی را در منطقه ای در جنوب کره جنوبی خریداری کرده تا تفرجگاهی را برای خانواده رئیس جمهور بنا کنند.

گفته می شود که پسر لی این زمین را به قیمتی بسیار پایین تر از ارزش واقعی بازار خریداری کرده و از سرویس امنیتی خواسته تا مبلغ بیشتری را پرداخت کنند، بدین ترتیب احتمال اینکه از پول مالیات دهندگان سواستفاده شده باشد، وجود دارد.

افشای رسوایی اخلاقی خانواده رئیس جمهوری کره جنوبی در ماههای اخیر باعثشده تا وجهه حزب حاکم پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مخدوش شود، " لی سانگ دیوک " برادر رئیس جمهور نیز روز چهارشنبه ۲۱ تیر ماه به خاطر رشوه خواری دستگیر و به بازداشتگاه منتقل شد.

لی سانگ دیوک به دریافت رشوه از روسای چندین بانک از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ در ازای جلوگیری از رسیدگی و نظارت بر حسابهای این بانکها متهم شده است.

لی سانگ دیوک مقابل دادستان ها به اتهامات درباره ورشکستگی یک صندوق پس انداز پاسخ داد که باعثتعطیلی بیش از ۱۲ موسسه مالی کوچک و از بین رفتن پس انداز هزاران سپرده گذار شده است.

همچنین شماری از مشاوران نزدیک رئیس جمهوری کره جنوبی در رابطه با این رسوایی محکوم شده و محاکمه برخی از آنها به تازگی آغاز شده است. گفته می شود که مدیران شرکت های مالی زیان دیده برای سر پوش گذاشتن بر سوء مدیریت خود به این مقامات رشوه پرداخت کردند.