به گزارش افکارنیوز، «حکم امهز» کارشناس لبنانی مسائل استراتژیک در گفت‌وگو با فارس درباره افشای اطلاعاتی از سوی «باری لاندو» روزنامه نگار آمریکایی پیرامون همکاری عربستان و رژیم صهیونیستی در زمینه ترور دانشمندان هسته ای ایرانی گفت: این روزنامه نگار از روزنامه نگاران آمریکایی مشهور و به نام است که دارای تالیفاتی در زمینه رسانه و سیاست است و اطلاعاتی که وی ارائه کرده درست بودن آنها نیز ثابت شده است.

امهز با اشاره به حمایت مالی از اقدامات خشونت بار و منفی در کشورهای عرب و اسلامی توسط عربستان و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس تصریح کرد: عربستان سعودی و کشورهای حوزه خلیج فارس تمام اقدامات خشونت بار منفی در کشورهای عربی و اسلامی را مورد حمایت قرار می دهند. اگر به گذشته بر گردیم و از جنگ عراق علیه جمهوری اسلامی ایران شروع کنیم می‌بینیم که کشورهای حوزه خلیج فارس از جنگ صدام علیه جمهوری اسلامی حمایت مالی کردند. این کشورها همچنین جنگ آمریکا علیه عراق را تامین مالی کردند. همین کشورها، ‌ گروه های سلفی و وهابی که مردم عراق، مردم سوریه و مردم دیگر کشورها را می کشند تامین مالی کرده و همچنان به حمایت های خود ادامه می‌دهند.

وی افزود: بنابراین اطلاعاتی که این خبرنگار آمریکایی داده نسبتا دقیق است زیرا اگر کسانی که مردم را در عراق یا سوریه می کشند را ملاحظه کنیم می بینیم که آنها از کشتن کسی که او را برای خود تهدید می دانند، ابایی ندارند.

عربستان با آمریکا و صهیونیست‌ها منافع مشترک دارد

امهز با اشاره به منافع مشترک عربستان با آمریکا و صهیونیست‌ها گفت: عربستانی‌ها با آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها منافع مشترک دارند و منافعشان با هم گره خورده است. آنها از گسترش قدرت و نفوذ ایران در منطقه می ترسند و هراس آن را دارند که ایران نفوذ و سیطره آنها در منطقه را محدود کند زیرا قدرت ایران به پشتوانه قدرت مردمی و تکنولوژی شروع به گسترش کرده است.

این کارشناس لبنانی افزود: سعودی‌ها منافعشان با آمریکایی‌ها که تلاش می‌کنند برنامه هسته‌ای مسالمت آمیز ایران را متوقف کنند گره خورده است. عربستانی‌ها همچنین منافعشان با منافع صهیونیست‌ها گره خورده است. منافع آنها همدیگر را تکمیل می‌کند.

ترس آمریکا از جنگ، آنها را به سمت ترور دانشمندان ایرانی کشاند

وی پیرامون علت روی آوردن آمریکا و رژیم صهیونستی به ترور دانشمندان هسته‌ای ایران گفت: آمریکا به دنبال نابودی تاسیسات هسته‌ای ایران است که فعالیت‌های مسالمت آمیز انجام می‌دهد. آمریکایی‌ها قصد دارند این کار را از طریقی به جز جنگ انجام دهند. اگر آنها می‌دانستند که جنگ امکان پذیر و نتایجش نیز قابل پیش بینی و مشخص است و خطری برای آنها بوجود نمی‌آورد، لحظه‌ای دریغ نمی‌کردند و این اقدام را از مدت‌ها پیش انجام می‌دادند. توان تکنولوژیک و قدرت نظامی ایران و پاسخ غیرقابل پیش بینی این کشور مانع اصلی ورود آنها به هر گونه جنگ و ماجراجویی علیه ایران است.

امهز تصریح کرد: به همین دلیل آنها به شیوه ترور دانشمندان هسته‌ای روی آوردند، آنها برای این کار از دستگاه اطلاعات رژیم صهیونیستی و دستگاه‌های اطلاعاتی برخی کشورهای منطقه استفاده کردند.

تامین هزینه ترور دانشمندان ایران توسط کشورهای حوزه خلیج فارس

کارشناس مسائل استراتژیک خاورمیانه در ادامه گفت: من بعید نمی‌دانم که برخی کشورهای حوزه خلیج فارس در کنار عربستان سعودی هزینه این گونه عملیات تروریستی علیه دانشمندان هسته‌‌ای ایران را تامین می کنند، زیرا برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس که در منظومه سعودی وهابی هستند نیز مصلحتشان در از بین بردن برنامه هسته‌ای مسالمت آمیز ایران نهفته است.

ممانعت رژیم صهیونیستی و آمریکا از دستیابی دیگر کشورها به انرژی هسته‌ای

امهز با اشاره به ممانعت رژیم صهیونستی و آمریکا از دستیابی دیگر کشورها نظیر کشورهای حوزه خلیج فارس به انرژی هسته ای گفت: رژیم صهیونیستی و آمریکا از دستیابی کشورهای حوزه خلیج فارس به انرژی هسته‌ای جلوگیری می کنند، تا پس از آنکه نفت و گازی که در اختیار دارند تمام شود، تبدیل به ادواتی در دست کسانی شوند که انرژی‌های جایگزین در اختیار داشته باشند.

وی افزود: ایران از جمله کشورهایی است که اقدامات پیشگیرانه انجام داده است. قطعا ده‌ها سال بعد هنگامی که نفت و گاز از روی زمین رخت بربندد، جهان باید انرژی جدیدی را مورد استفاده قرار دهد و آن انرژی هسته ای است. کسی که این انرژی را در اختیار داشته باشد اراده دیگران را نیز در اختیار خود خواهد داشت و بر آنها سیطره پیدا خواهد کرد. به همین دلیل آنها نمی‌خواهند که ایران کشوری شود که دارای کرامت و عزت باشد بلکه کشورهای خلیج فارس می خواهند که ایران نیز همانند آنها باشد.

ناکامی کشورهای عربی و غربی در توقف برنامه هسته‌ای ایران

کارشناس لبنانی در ادامه تاکید کرد: اگر ما این اطلاعات یاد شده را در کنار هم بگذاریم و اعترافات و اطلاعاتی که از شبکه‌های ترور دانشمندان ایرانی که وابسته به موساد و دستگاه اطلاعاتی انگلیس و آمریکا هستند و توسط ایران دستگیر شده‌اند را کنار هم بگذاریم؛ می‌بینیم که فصل مشترکی میان حکومت‌های حوزه خلیج فارس و سازمان‌های اطلاعاتی غربی و صهیونیستی و آمریکایی وجود دارد و آنها یک مصلحت مشترک را دنبال می‌کنند و آن از بین بردن برنامه هسته‌ای ایران است.

وی با اشاره به ناکامی دشمنان ایران در از بین بردن برنامه هسته ای این کشور تصریح کرد: من بر این باورم که آنها تلاش می‌کنند با از بین بردن مغزهای هسته ای ایران برنامه هسته‌ای تهران را متوقف کنند اما در این امر موفق نشده و نمی شوند زیرا دانشمندان و مغزهای ایرانی که در زمینه هسته‌ای مهارت دارند بسیار زیادند و آنها نمی‌توانند همه این دانشمندان و متفکرین را از بین ببرند. بنده همچنین بر این باورم که طرح کشورهای عربی خاشیه خلیج فارس و غربی‌ها در این زمینه از پیش شکست خورده است.

وی افزود: از سوی دیگر کسی که امروز در ترور دانشمندان هسته ای ایران دست دارد بعدها در ترور دانشمندان هسته‌ای دیگری در کشورهای حوزه خلیج فارس - البته اگر آنها در اندیشه راه اندازی تاسیسات هسته ای مسالمت باشند - نیز دست خواهد داشت. همانطور که اکنون در اردن می بینیم این مساله اتفاق افتاده است و این کشور اعلام کرده است که رژیم صهوینستی مانع راه اندازی تاسیسات هسته‌ای مسالمت آمیز در اردن می شود.

امهز تاکید کرد که می‌توان گفت که اگر روزی فرا برسد که عربستانی‌ها یا دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس بخواهند انرژی هسته‌ای مسالمت آمیز در اختیار داشته باشند، صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها مانع دستیابی آنها به هدفشان می شوند. صهیونیست‌ها و آمریکا اگر نتوانند به شیوه آرام جلوی راه اندازی تاسیسات هسته‌ای در کشورهای حوزه خلیج فارس را بگیرند اقدام به ترور دانشمندان هسته‌ای آنها می‌کنند.

نمی توان با ترور جلوی پیشرفت هسته ای ایران را گرفت

وی با اشاره به ناکامی عاملان ترور دانشمندان هسته‌ای ایران تصریح کرد که ترور دانشمندان ایرانی هرگز نمی‌تواند جلوی پیشرفت ایران در زمینه انرژی هسته‌ای را بگیرد زیرا درست است که دانشمندانی که ترور شده‌اند افراد تاثیر گذاری بوده‌اند اما ایران هزاران نفر از این گونه دانشمندان در اختیار دارد و این گونه ترورها نمی‌تواند مانع پیشرفت برنامه مسالمت آمیز هسته‌ای ایران بشود. کسانی که اقدام به ترور دانشمندان ایرانی کرده‌اند هرگز به اهدافی که دنبال می‌کنند نمی‌رسند بلکه برعکس همه چیز علیه ترور کنندگان شد زیرا برای جهان عیان شده است کسانی که اقدام به ترور دانشمندان هسته ای ایران کرده اند از دموکراسی هیچ چیز جز اسم آن را نمی‌دانند و از حقوق بشر نیز هیچ چیز جز آنکه به سود منافع آنها باشد چیزی نمی‌دانند.

سکوت عربستان در مورد اشغال جزایرش توسط رژیم صهیونستی

امهز در ادامه با اشاره به اشغال دو جزیره عربستانی تیران و صنافیر توسط رژیم صهیونیستی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به کشورهای حوزه خلیج فارس به چشم کشورهای برادر و همجوار نگاه می کند، اما متاسفانه کشورهای حوزه خلیج فارس به ایران به چشم دشمن نگاه می‌کنند و در مورد رژیم صهیونستی و ارتباط آن با سعودی‌ها باید بگویم که وهابیت و صهیونیسم دوقولو هستند. بنابراین اگر به دو جزیره «صنافیر» و «تیران» عربستانی که توسط رژیم صهیونستی اشغال شده‌اند نگاه کنیم می بینیم که این موضوع به لحاظ رسانه‌ای پنهان مانده است و بسیاری از کشورهای اسلامی و عرب هیچ چیزی در این زمینه نمی‌دانند.

وی افزود: منافع مشترک باعثمی شود که عربستان و دیگر کشورها در مورد این مساله سکوت اختیار کنند.

امهز در ادامه به سکوت کشورهای عربی و کشورهای حوزه خلیج فارس درباره اشغال فلسطین گفت: حال که درباره اشغال دو جزیره عربستانی توسط رژیم صهیونیستی سخن به میان آمد جا دارد درباره اشغال فلسطین صحبت کنیم که از مهمترین مقدسات اسلامی به شمار می رود. کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در مورد اشغال این سرزمین سکوت اختیارکرده‌اند. آنها به کشتار کودکان و زنان فلسطینی نگاه می کنند و نه تنها هیچ کاری در این زمینه نمی‌کنند بلکه در کنار دشمن صهیونیستی می‌ایستند، آنها در جریان تجاوز رژیم صهیونستی به لبنان در سال ۲۰۰۶ و به غزه در سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ در کنار اسرائیل قرار گرفته و موضعی علیه مقاومت گرفتند. آنها ورود موشک‌های هوشمند را از طریق بنادرشان و رسیدنشان به رژیم صهیونیستی تسهیل می‌کردند تا هواپیماهای این رژیم مناطق مسکونی را در لبنان بمباران کنند.

وی در پایان گفت: بنابراین میتوان گفت که وهابیت و صهیونیسم دوقولو هستند و بعید میدانم که سعودیها آماده آن باشند که در مورد بازپس گیری دو جزیره متعلق به خودشان از دست رژیم اشغالگر حتی برای یک لحظه فکر کنند. اکنون دغدغه آنها این است که چگونه با ایران مقابله کنند زیرا ایران تنها کشور مستقل است که دارای اراده است و به خواست زورگویان تن نمیدهد. آنها اکنون دغدغه این را دارند که چگونه ماشین انرژی هستهای ایران و تکنولوژیهایی که این کشور به آن دست یافته را متوقف کنند. آنها حتی نمیتوانند یک سوزن اختراع کنند و با کالاهایی که آمریکا و اروپا به آنها میدهد زندگی میکنند.