سجادۀ مرسی دردسر ساز شد + عکس

به گزارش افکارنیوزبه نقل از حوزه، فهمی هویدی اقدامات امنیتی و تشریفات پیرامون دکتر محمد مرسی رییس جمهور مصر را محکوم کرد و تاکید کرد که تلاش هایی صورت می­گیرد تا از او یک فرعون جدید بسازند.

هویدی در مقاله ای که روزنامه الشروق مصر آن را منتشر کرده ابراز داشت:

برخی بر این باورند که رییس جمهور باید با دیگران متفاوت باشد حتی در ایستادن در پیشگاه خداوند. بروکراسی مصر پیوسته اینگونه به رییس جمهور القا می­کند که او باید با دیگر مسؤولان متفاوت باشد و این در حالی است که همین بروکراسی تلاش می­کند واقعیتی را که با چشمان خود می­بیند تحریف کند، به گونه ای که نمی­تواند ما را به شکلی که هستیم ببیند.

قانون گذاران نیز از عوامل مؤثر در فرعون سازی هستند که ارتباط محکمی با نهاد امنیتی دارند. زیرا آنها تلاش می­کنند بر اقدامات خود برای تامین امنیت فرعون و سفید نگاه داشتن چهره او سرپوش بگذارند و آنرا قانونی سازند. مهارت هر کدام از آنها در این است که بدون اینکه رییس جمهور بفهمد از او فرعون بسازند.

ما از رئیس جمهور می خواهیم در مقابل مردم از این تشریفات اعلام برائت کند و به تمام مسؤولان کشور بگوید که می­خواهد واقعیت را همان گونه که هست ببیند، بدون هیچگونه تحریف.

اگر رییس جمهور سجاده ای را که برای او گسترده میشود جمع کند و به کناری بگذارد، توانسته این پیام را به گردانندگان این تشریفات برساند و حرف و حدیث ها را در باره خود خاتمه دهد.