به گزارش افکارنیوز، ایسنا به نقل از پایگاه خبری الجزیره نوشت: اخضر الابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه مذاکرات و سفرهای فشرده‌ای را برای یافتن راه حلی جهت پایان دادن به بحران سوریه آغاز کرده و در همین راستا یکشنبه شب وارد مسکو شد و قرار است امروز(دوشنبه) با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه دیدار کند.

وی پس از دیدار با مقامات کرملین قرار است به چین و فرانسه نیز سفر کند و مذاکراتی را با مقامات این دو کشور نیز برگزار کند و پس از آن برای مطرح کردن طرحی جدید درخصوص سوریه راهی شورای امنیت شود.

الابراهیمی پیشتر به عربستان، ترکیه، عراق، ایران، اردن، لبنان و سوریه نیز سفر کرده بود و با مقامات این کشورها درباره یافتن راه حلی فوری جهت پایان دادن به خونریزی‌ها در سوریه بحثو تبادل نظر کرده بود.

منابع دیپلماتیک سازمان ملل اعلام کردند که الابراهیمی اوایل ماه آینده میلادی با طرحی جدید راهی شورای امنیت خواهد شد و این طرح حامل پیشنهاداتی جدی برای متقاعد کردن مخالفان و دولت سوریه جهت پایان دادن به درگیر‌ی‌ها است.

بنا به گفته این منابع الابراهیمی مذاکرات فشرده‌ای را با کشورهای مرتبط با بحران سوریه به ویژه اعضای دائم شورای امنیت آغاز کرده تا به هر طریق ممکن درگیری‌ها در سوریه را متوقف کند.

هنوز اطلاعات کاملی درخصوص طرح جدید ابراهیمی به شورای امنیت منتشر نشده اما بر اساس گفته‌های منابع نزدیک به الابراهیمی وی در تلاش است تا موافقت اعضای دائم شورای امنیت به ویژه چین و روسیه را درخصوص طرح جدید خود کسب کند.

در همین حال جهاد مقدسی، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که این وزارتخانه در نامه‌ای به شورای امنیت نقض مکرر آتش بس توسط مخالفان را در روزهای عید اعلام کرده و تاکید کرده است که ارتش سوریه به آتش بس اعلام شده پایبند است.

مقدسی گفت: ارتش سوریه به تعهدات خود در قبال آتش بس پایبند است اما نقض آشکار آن توسط گروههای مسلح باعث درگیری در سوریه شده است.