به گزارش افکارنیوز، مهر به نقل از پایگاه روسیا الیوم، هون لای سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد: اخضر الابراهیمی در روزهای ۳۰ و۳۱ اکتبر جاری از چین دیدن می کند.

وی افزود: چین از تلاشهای میانجی گرایانه اخضر الابراهیمی برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه حمایت می کند و طرف چینی رایزنی های گسترده ای با الابراهیمی انجام خواهد داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین بیان کرد: چین با همکاری نماینده سازمان ملل در امور سوریه از هیچ تلاشی برای حل بحران سوریه فروگذاری نمی کند.

خبر دیگر اینکه روزنامه گلوبال تایمز چین که به زبان انگلیسی منتشر می شود به نقل از منابع اطلاعاتی چین فاش کرد که جنگجویان ایگوری از جنبش ترکستان اسلامی شرقی که در استان شینگ یانگ اویگور خودمختار چین فعال است در کنار گروههای مسلح سوری می جنگند.

یک منبع ضد مبارزه با تروریسم چین به این روزنامه گفت: رهبران سازمانهای تروریستی در ترکستان شرقی اعضای خود را به سوریه اعزام می کنند تا به زعم خود به جهاد علیه نظام بشار اسد بپردازند.

خبر دیگر ارتش ترکیه مجددا در پاسخ به آنچه فرود آمدن چهار گلوله در استان هاتای مرزی خوانده با توپخانه به گلوله باران مناطق سوری پرداخت.

شایان ذکر است ارتش ترکیه هر از گاهی به بهانه شلیک گلوله از داخل خاک سوریه که با همسویی گروههای مسلح سوری انجام می شود مناطقی از سوریه را گلوله باران می کند.