به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از روزنامه «هافینگتون‌پست»، در پی نزدیک شدن طوفان سندی به سواحل شرقی آمریکا و به خصوص شهر نیویورک، «باراک اوباما» با حضور در جمع خبرنگاران، اعلام کرد که دولتش برای مقابله با طوفان از آمادگی لازم برخودار است.

اوباما به آمریکایی‌ها نسبت به طوفان مرگبار «سندی» هشدار داد

وی در صحبت‌های خود گفت که برای روبرو شدن با این طوفان بزرگ و قدرتمند هماهنگی‌های لازم را با وزارتخانه‌های انرژی، حمل‌ونقل، امنیت داخلی و سلامت و خدمات انسانی انجام داده است.

اوباما ضمن تاکید بر تلاش شرکت‌های برق‌رسانی برای جلوگیری از بروز قطعی برق، اذعان کرد که این طوفان به دلیل گستردگی که دارد می‌تواند موجب قطعی برق در مناطق گسترده‌ای شود و مشخص هم نیست که این قطعی‌ها تا کی برطرف شود. تعطیلی سیستم حمل‌ونقل و خطوط مترو نیز دیگر موردی بود که اوباما به آن اشاره کرد و گفت راه‌اندازی مجدد این خطوط احتمالا چند روز به طول می‌انجامد.

وی افزود: «مهمترین پیامی که در حال حاضر برای عموم دارم این است که لطفا به آنچه که مسئولان محلی و فدرال می‌گویند، گوش کنید. وقتی به شما می‌گویند خانه را تخلیه کنید، لازم است که تخلیه کنید. درنگ نکنید. مکثنکنید. نخواهید که به شما دستورالعمل داده شود، چون که این طوفانی جدی است و می‌تواند پیامدهای مرگباری داشته باشد».

اوباما که برای رصد وضعیت طوفان سهمگین سندی برنامه‌های تبلیغات انتخاباتی خود را لغو کرده و در واشنگتن مانده، در پاسخ به این سوال که به نظرش طوفان چه تاثیری بر انتخابات دارد، گفت که اکنون نگران تاثیر طوفان بر انتخابات نیست و از تاثیر این طوفان بر خانواده‌ها نگران است.

طوفان سندی با سرعتی بیش از ۱۴۰ کیلومتر در ساعت به سمت سواحل شرقی آمریکا در حرکت است و شهرهای این مناطق را به کلی تعطیل کرده است. این طوفان گستره‌ای ۱۰۰۰ کیلومتری دارد و گفته شده از این حیثبزرگترین طوفان تاریخ آمریکاست.

وقوع این طوفان آن هم به فاصله یک هفته مانده به انتخابات ریاستجمهوری آمریکا، و واکنشی که دولت آمریکا در برابر آن نشان میدهد، قطعا بر نتایج انتخابات پیشرو تاثیرگذار خواهد بود. اوباما تلاش میکند با واکنشهای مناسب از آن به عنوان فرصتی برای تصاحب مجدد کلید کاخ سفید، استفاده کند.