به گزارش افکارنیوز، روزنامه کیهان نوشت: کلینتون همچنین در این بیانیه از فعالیت های نسرین ستوده برای پیشبرد حقوق بشر تقدیر کرده است. خانم ستوده به جرم اقدام علیه امنیت کشور در دادگاه محاکمه و ضمن ارائه اسنادی که از مجرمیت ایشان حکایت داشت به زندان محکوم شده است و لقب «فعال حقوق بشری» آنهم از سوی دولت آمریکا به وی بدون کمترین توضیحی نشان می دهد خانم ستوده چه مفهومی از حقوق بشر را دنبال می کرده که با تقدیر و تمجید قاتلان مردم بی گناه روبرو شده است.
کلینتون در ادامه این بیانیه با قید فوریت افزوده است: «ما از حکومت ایران می خواهیم(نسرین) ستوده را فورا آزاد کند». پیش از این نیز وزارت امور خارجه آمریکا با قید فوریت خواهان آزادی عمادالدین باقی یکی از حامیان گروهک های تروریستی و جدایی طلب در خوزستان شده بود. باقی از جمله شاکیان روزنامه کیهان در دادگاه سال ۱۳۸۸ بود. همچنین نسرین ستوده نیز یکی از وکلای شیرین عبادی در دادگاه شکایت از کیهان(۱۳۸۸) بود که اکنون مورد تشویق و حمایت دولت آمریکا قرار گرفته است. گفتنی است چندی پیش مهناز پراکند وکیل دیگر شیرین عبادی در دادگاه شکایت از کیهان، به اروپا گریخت و با حضور در پارلمان اروپا به دفاع از بهائیان پرداخت. با این حساب فعالان حقوق بشر آمریکایی مزد نوکری شان را به خوبی از ایالات متحده و نظام سرمایه داری غرب دریافت کرده اند.
گفتني است شبكه راديو تلويزيون فارسي زبان آمريكا VOA با اعلام اين كه اتحاديه اروپا جايزه ۵۰ هزار يورويي ساخاروف را به نسرين ستوده و جعفر پناهي اهدا كرده است، با صراحت اعتراف كرد كه اهداي جايزه به زندانياني كه به جرم مبارزه ضدامنيتي با جمهوري اسلامي دستگير و زنداني شده اند با اين منظور صورت مي پذيرد كه به آنها و ساير مخالفان رژيم اسلامي ايران نشان داده شود، آمريكا و اروپا از اقدامات آنان حمايت مي كنند و آنها نبايد در راهي كه پيش گرفته اند احساس تنهايي كنند!