به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس نیجریه امروز شنبه اعلام کرد: نیروهای امنیتی نیجریه دیروز جمعه با یورش به مخفیگاه ربایندگان یک شهروند ترکیه در منطقه اوگونی در ایالت نفت خیز ریورز این کشور چهارده نفر از آنها را در تیراندازی کشتند.

وی افزود: اعضای این باند تبهکار که یک کارگر عمرانی ترک را ماه گذشته ربوده بودند با مشاهده نیروهای امنیتی در مخفیگاه خود به سوی آنها تیراندازی کردند.

نیروهای امنیتی نیز در واکنش به حمله ربایندگان به سوی آنها تیراندازی کردند و شش نفر از آنها را در دم از پای درآوردند و هشت نفر دیگر که زخمی شده بودند در راه انتقال به بیمارستان کشته شدند.

این مقام پلیس گفت: آدم‌ربایان اخیرا پس از دریافت پول، شهروند ربوده شده ترک را سالم آزاد کرده بودند.

گروه‌های تبهکار وابسته به مخالفان نیجریه در منطقه دلتای نیجر تاکنون تعداد زیادی از شهروندان خارجی را ربوده و در مقابل دریافت پول آزاد کرده بودند.

از سوی دیگر پنج امدادگر آفریقایی که اواسط ماه اکتبر در نیجر ربوده شده بودند آزاد شدند اما نفر ششم به سبب شدت جراحات ناشی از شکنجه جان خود را از دست داده است.

دو گروه امداد «بفن» وابسته به نیجر و «الرت - سنته» وابسته به چاد که این شش نفر از کارکنان آنها بودند امروز شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که پنج نیروی آنها که نیجری بودند امروز شنبه آزاد شدند و هم اینک در نیجر هستند اما یک همکار چادی آنها به سبب جراحات جان باخته است.

این دو گروه به چگونگی آزاد شدن این پنج نفر اشاره نکردند.

یکی از امدادگران آزاد شده گفت که گروه تندروی مسلح جنبش توحید و جهاد در غرب افریقا که شمال مالی را اشغال کرده است عامل این آدم ربایی بوده است.