به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، در حالی که تنها ۳ روز تا برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا باقی مانده، بسیاری از ساکنان سواحل شرقی آمریکا همچنان در خاموشی به سر می‌برند. به همین جهت این احتمال وجود دارد که رای‌گیری در برخی از این مناطق به دلیل نبود برق به صورت سنتی برگزار شود.

کریس کریستی فرماندار ایالت نیوجرسی اعلام کرده است که در مناطقی که برق آن‌ها تا روز انتخابات وصل نشود، برگه‌های کاغذی رای موجود خواهد بود.

نیوجرسی با داشتن ۳۲درصد افرادی که برق منازل آن‌ها قطع است، با فاصله زیادی نسبت به دیگر ایالات آمریکا در صدر فهرست خاموش‌ترین ایالت‌های آمریکا قرار دارد. برق منازل ۹ درصد مشترکان نیویورک و ۷ درصد مشترکان ایالت کنتیکت هم همچنان قطع است.

بنا بر اعلام دفتر توزیع برق و ثبات انرژی وزارت انرژی آمریکا، در حال حاضر ۲.۵ میلیون آمریکایی همچنان با مشکل قطع برق روبرو هستند.

ابرطوفان سندی که آن را بزرگترین طوفان تاریخ آمریکا نامیدهاند، هفته گذشته وارد سواحل شرقی آمریکا شد و خسارات سنگینی را در نیویورک و دیگر شهرهای آمریکا برجای گذاشت. تاکنون آمار قربانیان طوفان مرگبار سندی با تایید مرگ چهار نفر دیگر در ایالت پنسلوانیا و دو نفر در شهر نیویورک به ۱۰۹ نفر افزایش رسیده است. مایکل بلومبرگ فرماندار نیویورک هم امروز درباره احتمال افزایش مجدد آمار هشدار داد.