به گزارش افکارنیوز،فارس به نقل از شبکه بی‌بی‌سی نوشت: «اندرو کومو» فرماندار و «مایکل بلومبرگ» شهردار ایالت نیویورک هشدار دادند که با نزدیک شدن زمستان، ده‌ها هزار نفر از مردم نیویورک که به دنبال وقوع ابرطوفان «سندی» خانه‌های خود را از دست داده‌اند، با مشکل کمبود مسکن مواجه هستند.

پس از چند روز کوتاهی مسوولان نیویورک و نیوجرسی در امدادرسانی به مردم طوفان‌زده این مناطق، سازمان‌های دولتی تلاش می‌کنند تا مردم را از پناهگاه‌ها به آپارتمان‌ها و هتل‌ها منتقل کنند.

گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که نزدیک به دو میلیون خانوار در نیویورک و نیوجرسی با قطعی برق روبرو هستند و با مشکلاتی از قبیل کمبود سوخت و بنزین دست و پنجه نرم می‌کنند.

ابرطوفان سندی سواحل شرقی آمریکا را با سرعتی بیش از ۱۳۰ کیلومتر در ساعت درنوردید و دستکم ۱۱۰ کشته که ۴۴ نفر آنها در نیویورک بوده‌اند، در آمریکا و کانادا جان خود را از دست دادند.

فرماندار نیویورک در یک کنفرانس خبری و پس از ملاقات با مسوولان خدمات رسانی به مناطق طوفان زده گفت: «مردم در خانه‌هایی زندگی می‌کنند که قابل زیست نیستند و وقتی دمای هوا کاهش یابد و خانه‌ها گرم نباشد زندگی در آنها امکان پذیر نخواهد بود.»

کومو گفت: مردم دوست ندارند خانه های خود را ترک کنند اما دمای هوا مسئله ساز خواهد بود. در نتیجه لازم است که به سرعت راه حلی برای مسکن موقتی و دائمی دهها هزار نفر پیدا کرد. طراحی سیستمی برای حل این مشکل مسئله اصلی بحثما بود.

بلومبرگ نیز در تأکید سخنان کومو تصریح کرد که ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر در این ایالت به مسکن نیاز دارند و از مردمی که برق ندارند خواست تا منازل خود را ترک کنند زیرا سرما خطر مرگ را برای آنها به همراه خواهد داشت.

گزارشها حاکی از آن است که مقامات شهر نیویورک برای مردم این شهر پناهگاه باز کردهاند و به ساکنان شهر پتو میدهند.