ابتدا شبکه های تلویزیونی الجزیره و العربیه در خبری فوری از وقوع چهار انفجار انتحاری در ورودیها و اطراف کربلای معلی و شهادت دست کم ۵۰ زائر حرم مطهر امام حسین(ع) و زخمی شدن بیش از ۱۵۰ نفر دیگر در مسیر حرکت به سمت این شهر خبر داده اند.

به گزارش مهر از شبکه الجزیره، بر اثر انفجار چهار دستگاه بمبگذاری شده در مسیر حرکت زائران حرم امام حسین(ع) در کربلای معلی، ۵۰ نفر شهید و بیش از ۱۵۰ نفر دیگر زخمی شدند.

پایگاه خبری نون درباره این اقدامات وحشیانه تروریستهای تکفیری اعلام کرد شهر مقدس کربلا عصر امروز شاهد دو انفجار بود که یکی از آنها در ورودی شهر از سمت نجف اشرف و دیگری در ورودی شهر از سمت بغداد رخ داد.

به گفته یک منبع امنیتی، انفجار نخست در منطقه الزبیلیه در ورودی شهر از سمت نجف که محل اتصال خیابان النجف به خیابان طویریج است که پس از آن دو خودروی بمبگذاری شده در ورودی کربلا از سمت بغداد منفجر شد.

این منبع افزود: بلافاصله پس از وقوع این انفجارهای تروریستی، آمبولانسها به سمت منطقه حادثه حرکت کردند و تدابیر امنیتی نیز تشدید شد.

همچنین به گزارش پایگاه اطلع رسانی اتحادیه میهنی کردستان عراق، یک منبع امنیتی در کربلای معلی از چند حمله تروریستی به کاروانهای عزاداری سالار شهیدان جهان حضرت امام حسین(ع) که به سمت کربلای معلی در حال حرکت هستند، خبر داد.

به گفته این منبع، انفجار اول در جاده ارتباطی کربلا به بغداد با انفجار یک دستگاه خودروی بمبگذاری شده رخ داد و انفجار دوم در جاده اصلی کربلا به نجف در منطقه الزبیلیه در ۱۵ کیلومتری شرق رخ داد.

این منبع اشاره ای به تعداد شهیدان و مجروحان این حملات تروریستی نکرده است.

کربلای معلی در آستانه اربعین حسینی(سه شنبه آینده) شاهد امواج خروشان شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از سرتاسر عراق و همچنین خارج از این کشور است که صدها هزار نفر با پای پیاده خود را به این شهر مقدس می رسانند.

از سوی دیگر یک منبع در پلیس بغداد امروز از شهادت ۳ زائر حرم حضرت امام حسین سیدالشهداء(ع) بر اثر انفجار بمب در منطقه الدوره در جنوب این شهر خبر داد؛ در این جنایت همچنین ۷ زائر دیگر زخمی شدند که وضعیت آنها وخیم اعلام شده است.

خبر دیگر اینکه دو انفجار تروریستی در استان دیاله، سبب شهادت یک کودک و زخمی شدن سه نیروی پلیس شد.