به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس و به نقل از خبرگزاری شینهوا، قانونگذاران آمریکا روز دوشنبه «اف بی‌آی» را مورد انتقاد قرار دادند به این دلیل که کمیته اطلاعاتی کنگره را در جریان فساد اخلاقی «دیوید پترائوس» رئیس دستگاه اطلاعاتی «سیا» قرار ندادند.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که مأموران اف‌بی‌آی از تابستان امسال در جریان فساد اخلاقی «دیوید پترائوس» با «پائولا برادول» افسری که شرح زندگانی پترائوس را می‌نوشته است، بوده است.

«دایان فاینساین»، رئیس دموکرات کمیته اطلاعات سنا به «ام اس ان بی سی» اعلام کرد که فکر می‌کند نوع اداره فساد پترائوس توسط اف بی آی یک اشتباه بوده است و این مساله را که چرا اف بی آی رؤسای کمیته‌های نظارتی کنگره را خبر نکرده بود دنبال خواهد کرد.

«دیوید پترائوس» جمعه هفته گذشته پس از آن مجبور به استعفا شد که اخباری از رابطه پنهانی وی با یک زن متأهل ۳۸ ساله به نام پائولا برادول فاش شد و این رابطه واشنگتن را بهت‌زده کرد.

اعضای جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان این سوال را مطرح کرده‌اند که اگر سوالات جدی درباره مصالحه بر سر اطلاعات امنیتی به خاطر این رابطه وجود داشت چرا «اف بی ای» تا چند ماه دولت اوباما را از موضوع بی خبر گذاشت.

روز گذشته گزارش‌هایی منتشر شد که نشان می‌داد که برادول در تابستان، ایمیل‌های تهدید‌آمیزی به «جیل کلی» یکی از دوستان خانوادگی پترائوس فرستاده بود و او را تهدید کرده بود که از پترائوس فاصله بگیرد زیرا او را به نوعی رقیب عشقی احساس کرده بود.

کلی که از این مسئله نگران شده بود، اف‌بی‌آی را در جریان گذاشت و همین امر منجر شد که پلیس فدرال آمریکا رابطه پنهانی پترائوس و برادول را کشف کند و پترائوس مجبور به استعفا شود.

فاینساین گفت که نگرانی وی درباره این پرونده در چندروز گذشته با آشکار شدن جزئیات بیشتر، افزایش پیدا کرده است و تصریح کرد: این پرونده همچون پوست کردن یک پیاز است. هر روز، یک پوست کنده می‌شود و شما بعد کاملاً جدیدی از این پرونده را می‌بینید.

او در مصاحبه ای با شبکه فاکس‌نیوز نیز گفت: ما از قبل هیچ گونه خبری دریافت نکردیم. خبر مثل صاعقه فرود آمد.

پیتر کینگ نماینده جمهوریخواه کنگره و رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان آمریکا همچنین روز گذشته اعلام کرد که تحقیق و تفحص درباره چنین شخصی در این وضعیت حساس باید با رئیسجمهور یا شورای امنیت ملی در میان گذاشته میشد.