حمایت مردم آمریکا از مردم غزه

به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایرنا، فعالان ضد جنگ، دانشجویان و مردم در شهرهای سان فرانسیسکو، بستون، پورتلند، سیاتل، دیترویت، فیلادلفیا، سندیگو، اوکلاهاما سیتی، مدیسون، دالاس و دنتون در تگزاس به خیابان ها آمده و علیه سران رژیم صهیونیستی و سیاست آمریکا در خاورمیانه شعار دادند.

همچنین شهرهای نیویورک و واشنگتن دی سی - پایتخت آمریکا - نیز شاهد تجمع بزرگی از مردم معترض بود که شعار می دادند " غزه را تنها نمی گذاریم " و " از حمایت آدمکش ها دست بردارید ".

در واشنگتن دی سی صدها دانشجو فعال ضد جنگ در چند تجمع پی در پی حضور یافته و با سر دادن شعارهایی خواستار تغییر سیاست دولت آمریکا در مساله فلسطین شدند.

یک از این تجمع ها در مقابل ساختمان وزارت خارجه آمریکا برگزار شد.

راهپیمایان که در محاصره نیروهای پلیس قرار داشتند، با فریادهای بلند خطاب به مقامات وزارت خارجه آمریکا شعار می دادند: " نه حتی یک پنی دیگر، نه حتی یک دلار دیگر، پول به پای جنایت اسراییل نریزید ".

همچنین خیابان مقابل کاخ سفید شاهد حضور صدها معترض بود که با شعارهای خود از حمایت کورکورانه کاخ سفید و باراک اوباما از رژیم صهیونیستی انتقاد کردند.

این تجمع نیز با حضور سنگین نیروهای پلیس همراه بود.

در شهرهای سان فرانسیسکو و نیویورک نیز هزاران نفر با تجمع در مقابل کنسولگری رژیم صهیونیستی با سر دادن " زنده باد فلسطین، زنده باد انتفاضه " و " شرم بر حامیان جنایتکاران " همبستگی خود را با مردم غزه اعلام کردند.

صدها نفر از مردم نیویورک نیز برای چندین روز متوالی در برابر کنسولگری رژیم صهیونیستی در منهتن تجمع کرده و با سر دادن شعار علیه سران آن رژیم حملات وحشیانه ارتش اسراییل را به مردم غزه محکوم کردند.

تجمع کنندگان که تعداشان به بیش از هزار نفر می رسید با سر دادن شعارهایی مانند " جان و خونم فدای فلسطین " و " کشتار را متوقف کنید " حملات ارتش رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم کردند.

یکی از سخنرانان این مراسم به جمعیت حاضر گفت: چهار سال پیش ما در اینجا جمع شدیم که به وحشیگری اسراییل در غزه اعتراض کنیم. امروز دوباره برای همین موضوع گرد آماده ایم.

در بوستون نیز صدها معترض پس از تجمع در میدان " کوپلی " به سمت کنسولگری رژیم اشغالگر قدس در این شهر راهپیمایی کرده و با سر دادن شعارهایی خواستاد توقف حملات صهیونیست ها به مردم غزه شدند.

حضور دانشجویان و تشکل های دانشجویی در این تجمع ها قابل توجه بود.

ناظران سیاسی می گویند به دلیل ادامه حملات وحشیانه صهیونیست ها به مردم غزه و همچنین اعلام حمایت کامل دولت امریکا از آن رژیم، وسعت راهپیمایی مردم در شهرهای مختلف آمریکا درباره یک مساله بین المللی بی سابقه است و نشان می دهد که جریان های اجتماعی قوی در جامعه این کشور در حال شکل گیری است که نسبت به سیاست خاورمیانه ای دولت این کشور و حمایت آن از صهیونیست ها حساسیت نشان می دهند.

برگزار کنندگان تجمع های ضد صهیونیستی در آمریکا می گویند این اعتراض ها در روزهای آینده با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت.