به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، پلیس ژاپن دو سرباز دیگر آمریکایی را به خاطر بی نزاکتی عمومی و اعمال غیر اخلاقی و غیرقانونی در شهر یوکوهاما و اوکیناوا بازداشت کرد.

بر اساس این گزارش " اسکار وی گول " به خاطر برهنگی در یک کافی نت در مرکز شهر یوکوهاما و نقض قانون رفت و آمد شبانه و " فرناندز لوئیس " دیگر سرباز آمریکایی به خاطر استفاده از مشروبات الکلی هنگام رانندگی در شهر اوکیناوا بازداشت شدند.

همچنین ۱۱ آبان ماه تنها دو هفته پس از بازداشت دو ملوان آمریکایی به خاطر تجاوز به یکی از زنان ژاپنی در جزیره اوکیناوا، رسانه های خبری از ضرب و شتم یک نوجوان ۱۳ ساله توسط اعضای نیروی هوایی این کشور خبر دادند.

وزرای ژاپنی این اقدام نیروی هوایی آمریکا را محکوم کرده و خواستار مجازات وی شدند. وزیر امور خارجه ژاپن در همین رابطه گفت: دولت ژاپن بارها از مقامات آمریکایی خواسته تا از وقوع چنین اقدامات ناشایستی جلوگیری کنند.

در پی تجاوز جنسی دو سرباز آمریکایی به یک زن ژاپنی در جزیره اوکیناوا حالت منع رفت و آمد عمومی برای تمام پرسنل نظامی ایالات متحده در ژاپن اعمال شد.

وزارت خارجه ژاپن این اقدام را نابخشودنی خوانده و از تسلیم شکایت رسمی ژاپن به " جان روس " سفیر آمریکا در توکیو به خاطر این اقدام شنیع نیروی هوایی ایالات متحده خبر داد.

به گفته مقامات ژاپنی این عضو ۲۴ ساله نیروی هوایی آمریکا در حالی که در حالت طبیعی نبوده وارد آپارتمانی شده و تلویزیون را نیز شکسته و نوجوان ژاپنی را مورد ضرب و شتم قرار داده است و پس از آن خودش را از پنجره طبقه سوم به بیرون انداخته که به دلیل شکستگی به بیمارستان منتقل شده است.

مردم اوکیناوا از سال ۱۹۹۵ و زمانی که یک دختر ژاپنی از سوی سه تفنگندار دریایی مورد تجاوز قرار گرفت به شدت به حضور نظامیان آمریکایی در این جزیره معترض هستند و برای مثال در ماه گذشته میلادی تظاهراتی با حضور ۱۰۰ هزار نفر از مردم اوکیناوا در اعتراض به حضور نظامیان آمریکایی برگزار شده بود.

استقرار نیروهای بیشتر آمریکایی در اوکیناوا در حالی است که در سال گذشته مذاکراتی میان ژاپن و آمریکا برای تعطیل شدن پایگاه نظامیان امریکایی در اوکیناوا انجام شده بود.