آمریکا می خواست ماه رابا بمب اتم منفجر کند!
سرویس بین الملل افکارنیوز

شاید در نظر اول مانند قسمتی از یک رمان تخیلی سروصدا به پا کند ولی این ماجرا یک واقعیت است؛ ماجرای ماموریت آمریکا برای منفجر کردن ماه در سال ۱۹۵۰ میلادی.

به گزارش دیلی میل، در دهه ۱۹۵۰ و در اوج رقابت های فضایی، آمریکا گفت تصمیم دارد که برای نشان دادن قدرت خود در جنگ سرد علیه اتحادیه جماهیر شوروی، ماه را با بمب های اتمی منفجر کند. پروژه ای با عنوان " مطالعات تحقیقات پرواز اطراف ماه " با نام مستعار A۱۱۹، که هیچگاه اجرا نشد.

برنامه ریزی برای انجام این کار توسط اخترشناس آمریکایی کارل سیگن و شاگرد جوانش شامل بررسی تاثیر گازها و گرد وغبارهای آزاد شده از انفجار کره ماه می شد. کارل سیگن که بعدها به واسطه علمش شهرت پیدا کرد، در سال ۱۹۹۶ از دنیا رفت.

یکی از فیزیکدانان در مصاحبه ای در سال ۲۰۰۰ با خبرگزاری آسوشیتد پرس گفته بود که پرتاب اسپونیک(سفینه ای که قرار بود ماه را منفجر کند) به تضعیف شدید اتحادیه جماهیر شوروی و افزایش اعتماد به نفس آمریکا منجر می شد.
یکی از نویسندگان شرح زندگی کارل سیگن می گوید که او در سال ۱۹۵۹ با انتشار اسناد دسته بندی شده آمریکا برای منفجر کردن ماه، امنیت را نقض کرده است.

براساس یک سناریو، موشکی حامل مواد هسته ای، به مکانی نامعلوم در ماه فرستاده و سپس منفجر می شد. برنامه ریزان تصمیم گرفتند تا موادی که قرار است موشک حمل کند، بمب های اتمی باشد، چرا که حمل بمب هیدروژنی برای موشک سنگین بود.

این کارشناس در مصاحبه خود گفته بود: " برنامه ریزان این اقدام، پیش بینی می کردند که در سال ۱۹۵۹، این موشک به فضا پرتاب می شود، درست در همان زمانی که نیروی هوایی آمریکا موشک های بالستیک خود را مسقر کرد. بعد از مدتی، مقامات نظامی به دلیل خطری که این ماموریت می توانست برای ساکنان زمین داشته باشد، آن را رها کردند و این ماموریت به ماموریت شکست خورده تبدیل شد. البته دانشمندان بابت آلوده شدن ماه به مواد رادیواکتیو نیز نگران بودند.

لازم به ذکر است که نیروی هوایی آمریکا از ارائه هرگونه توضیحی درمورد این پروژه به آسوشیتدپرس، خودداری کرده است.