به گزارش افکارنیوزکیهان نوشت: به نقل از رادیو اسرائیل، شیمون پرز گفته است: حماس و حزب الله با سلاح های ایران می جنگند. رژیم اسلامی برای حماس و حزب الله و گروه های تروریستی، سلاح و مهمات می فرستد و خاورمیانه را پر از سلاح کرده و نتیجتا به تروریست سطح اول دنیا مبدل شده است.
غیر از موضوع شکست رژیم صهیونیستی در جنگ غزه، علت دیگر عصبانیت پرز را جان بولتون نماینده سابق آمریکا در شورای امنیت در مصاحبه با فاکس نیوز باز گفته است بولتون با بیان اینکه جنگ غزه در واقع نبرد ایران و اسرائیل بود، تصریح کرد: ایران خواست بگوید در صورت حمله اسرائیل به تاسیسات هسته ای ایران می تواند از دو جبهه حماس و حزب الله لبنان به اسرائیل حمله کند.»

وی یادآور شد: «نیروی هوایی اسرائیل کار بسیار دشواری برای حمله به ایران دارد چون این نیرو نمی تواند همزمان در سه جبهه غزه، دره بقاع لبنان و آسمان ایران بجنگد.»

بولتون با اشاره به توان موشکی حماس و حزب الله در حمله به عمق رژیم صهیونیستی، گفت: «اگر ایران تکنولوژی موشک های هدایت شونده در اختیار حزب الله و حماس قرار دهد آن وقت موشک های حماس و حزب الله می توانند تهدیدی به مراتب بیشتر علیه اهداف دوردست تر از تل آویو و اورشلیم(قدس) ایجاد کنند.

در همین حال خبرگزاری رویتر در گزارشی نوشت: جنگ غزه را نمی توان با جنگ علیه ایران مقایسه کرد. حزب الله دیگر متحد ایران بالغ بر ۶۰ هزار موشک دارد که همگی اسرائیل را نشانه رفته اند.

روزنامه نیویورک تایمز هم معتقد است: موشک های ایرانی فجر به حماس و دیگر جنبش ها در غزه اجازه داد که قلب اسرائیل را نشانه بروند. همین مسئله باعثفرار ساکنان فلسطین اشغالی به پناهگاه ها شد. در حالیکه کمک های سیاسی و و مالی به فلسطین انجام می شد اما رهبران گروه های فلسطینی می گفتند که کمک نظامی ایران کمک بزرگتری است. این مسئله اعتبار ایران را افزایش داده است. برای نخستین بار شهرهای مهم اسرائیل هدف موشک ها قرار گرفت. این موضوع شرایط را به نفع ایران عوض می کند.

روزنامه القدس العربی دیگر روزنامه ای است که به موضوع جنگ غزه پرداخته و با بیان اینکه «اسرائیل شکست خورده جنگ غزه است»، نوشت: «در جنگ دوم غزه، معادله جنگ به کلی فرق کرده و این بار اسرائیل و دیگران از اینکه حماس به سلاح های مدرن و به روز مجهز شده بود، غافلگیر شدند، به این ترتیب مقاومت موفق شد ترس و نگرانی را در دل تل آویو قرار دهد و مانع از انجام تهدیدات ارتش در مورد تجاوز زمینی به غزه شود. تانک های اسرائیل نیز در ورود به نوار غزه و حتی نزدیک شدن به آن به خود لرزیدند، چرا که آنها از موشک های ضد زره کورنیت می ترسیدند، ما حتی وجود موشک های ضدهوایی در دست مقاومت را بعید نمی دانیم، چرا که کسانی که موشک هایی را به مقاومت فلسطین داده اند که موازنه قوا را تغییر داده است، در مجهز کردن این مقاومت به موشک های ضدهوایی نیز تردید نخواهد کرد، دست کم منطق این را نشان می دهد. منظور از این طرف، همان ایران است که خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و رمضان عبدالله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در کنفرانس خبری مشترک خود از آن قدردانی و تشکر کردند.»

از سوی دیگر روزنامه فایننشال تایمز با تصریح بر افزایش مشروعیت جنبش حماس پس از مقاومت اخیر خاطر نشان کرد: اسرائیل در هیچ یک از ۳ جنگ اخیر با حزب الله و حماس به پیروزی روشن دست نیافته است. آن جنگ ها به عملیات زمینی منجر شد با این آرزو که اسرائیل یکبار برای همیشه تهدید ناشی از حماس و حزب الله را از سر رفع کند. اما این بار اسرائیل تصمیم گرفت تا عقب نشینی کند، پیش از پیشروی تانک ها به سوی نوار غزه آتش بس را بپذیرد و بیشتر تحلیلگران نظامی نیز باور دارند این تصمیم درستی است. عملیات زمینی در لبنان دستاوردهایی ناچیز و هزینه های فراوانی داشت و در عین حال موقعیت بین المللی اسرائیل را نیز تخریب می کرد. این جنگ درس هایی برای اسرائیل در برداشت؛ از جمله اینکه حماس بازیگر مشروعی در منطقه است. ممکن است حماس هنوز در فهرست سازمان های تروریستی اسرائیل، آمریکا و اتحادیه اروپا باشد، اما آنها دیگر نمی توانند به این شکل با این سازمان برخورد کنند. حماس در جهان عرب و بین مسلمانان موقعیت خود را مدت ها قبل بهبود بخشیده است.

يادآور مي شود به گزارش كانال ۲ تلويزيون اسرائيل و براساس نظرسنجي انجام گرفته در فلسطين اشغالي از هر ۵ صهيونيست تنها يك نفر (۲۰ درصد) معتقدند اسرائيل در جنگ غزه پيروز شده و ۲۹ درصد حماس را پيروز جنگ معرفي كرده اند. ۴۶ درصد نيز مي گويند جنگ پيروزي نداشته است. گزارش راديوفردا از نظرسنجي روزنامه معاريو نيز حاكي از آن است كه اكثر شهروندان اسرائيل از نتايج اين جنگ ناراضي هستند.