به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایرنا، این پایگاه اینترنتی روز سه شنبه در مقاله ای با عنوان ˈآنان کیستند؟ ˈنوشت: این گروه در ایران هیچگونه پایگاه مردمی ندارد و حتی مخالفان نیز از آن فاصله می گیرند.

به گزارش ایرنا، پایگاه اینترنتی ˈdiruzˈ به مدیریت ˈآنتونلو ساکتیˈ ایرانشناس و مدیر مجله اینترنتی ˈایل کاستوˈ ایتالیا با تاکید بر مطرود بودن این گروهک از جامعه ایران، نوشت: این تشکل در دهه ۷۰ میلادی و برپایه تفکری التقاطی و معتقد به مبارزه مسلحانه، تاسیس شد.

این سایت با اشاره همچنین به سوابق فعالیت های این گروه پیش از سال ۱۳۵۷ و سپس دشمنی سرسخت منافقین با حکومت نوپای پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نوشت: در جمهوری اسلامی به این گروه عنوان ˈمنافقینˈ اطلاق می گردد که مسوول اقدامات تروریستی دهه هشتاد میلادی در ایران شناخته می شود.

سایت ایتالیایی ˈdiruzˈ ادامه داده است: پس از اعلام دشمنی با جمهوری اسلامی، اعضای این گروه در سال های دهه هشتاد میلادی به عراق گریختند و در جریان جنگ، توسط ارتش صدام نیز آموزش نظامی دیدند.

این سایت در باره جنگ تحمیلی به جمهوری اسلامی نیز نوشت: ۳۲سال پیش رییس جمهوری بعثی وقت عراق تصمیم به حمله به ایران گرفت که سال ۱۹۸۸ و پس از هشت سال با صدها هزار قربانی در دو کشور، پایان یافت.

در ادامه این گزارش آمده است: عراق در دوره صدام و جنگ علیه ایران از کشورهای غربی تسلیحات مختلف از جمله شیمیایی و کشتار جمعی دریافت می کرد و سپس آمریکا سال ۲۰۰۳ به بهانه وجود همین تسلیحات اعطایی غربی ها، علیه عراق لشگرکشی کرد.

سایت ایتالیایی با اشاره به پیشینه استفاده جنگی صدام از منافقین علیه ایران و مردم عراق و همچنین حمایت های واشنگتن از این گروهک با وجود عملکرد تروریستی و مشارکت آن در کشتار عراقی ها بویژه کردها، نوشت: به تازگی هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا این گروه یا MKO را که در سال های جنگ عراق علیه ایران با صدام همکاری کرده بود، از فهرست گروههای تروریستی خارج کرد.

سایت ایتالیایی افزوده است: یک ماه پیش از امضای قرارداد آتش بس بین بغداد و تهران در سال ۱۹۸۸ نیز گردان های مسلح این گروه با هدف براندازی از مرز عبور کردند که پس از درگیری شدید با ارتش و سپاه پاسداران ایران، نابود شدند.

در ادامه این گزارش همچنین با اشاره به ادامه فعالیت های منافقین علیه جمهوری اسلامی پس از سال ۱۳۶۷، آمده است: پس از شکست این حمله و پایان جنگ بین دو کشور، این گروه توانست اقدامات اندکی انجام دهد و در پایگاه نظامی خود موسوم به اشرف نزدیک بغداد نیز باقی بماند.

پایگاه ˈdiruzˈ نوشت: پس از حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳، قرارگاه اشرف خلع سلاح شد و ۳۵۰۰ تن از ساکنان آن به میهمانان ناخواسته دولت جدید این کشور مبدل شدند.

این پایگاه اطلاع رسانی تاکید کرده است: نباید از یاد برد که این سازمان آگاهانه و فعالانه شریک جرم صدام بود و شواهد غیرقابل انکاری از مشارکت آن در کشتار حلبچه وجود دارد.

در ادامه این گزارش آمده است: ماه مارس سال ۱۹۸۸ ارتش عراق با کمک اعضای این سازمان، حداقل پنج هزار نفر را در منطقه حلبچه با استفاده از گازهای شیمیایی قتل عام کرد و این گروه افزون بر مشارکت در این کشتار شیمیایی، همچنین در جاسوسی های اطلاعاتی از برنامه هسته ای ایران فعالیت کرده که عامل و همکار در ترور دانشمندان اتمی ایرانی نیز شناخته می شود.