به گزارش افکارنیوز، زبیگنیو برژینسکی مشاور امنیت ملی دولت جیمی کارتر گفته است آمریکا هیچ اجباری ندارد که مثل یک خر احمق از حمله اسرائیل به تاسیسات اتمی ایران دنباله روی کند.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از وب سایت المانیتور، برژینسکی در ادامه گفته است حتی در صورت شکست مذاکرات هرگونه حمله اسرائیلی یا آمریکایی به جمهوری اسلامی ایران بدترین گزینه ممکن است.

او که در نشست شورای ملی ایران آمریکای و انجمن کنترل تسلیحات در نزدیکی کاخ سفید سخن می گفت درپاسخ به سوال یکی از شرکت کنندگان که از او پرسیده بود اگر اسرائیل به تاسیسات اتمی ایران حمله کند شما چه مشاوره ای به رئیس جمهور باراک اوباما خواهید داد گفت: من سعی می کنم این مشاوره را قبل از اینکه این اتفاق بیفتد به باراک اوباما بدهم. "

او پس از این اظهار نظر که با خنده خودش و مخاطبان همراه بود گفت: به هرحال حتی اگر مذاکرات ایران و آمریکا به شکست بیانجامد بازهم حمله اسرائیل یا آمریکا به جمهوری اسلامی ایران بدترین گزینه خواهد بود.

مشاور امنیت ملی جیمی کارتر سپس افزود: آمریکا باید به متحد استراتژیک خود در منطقه این موضوع را تفهیم کند که مجبور نیست مانند یک خر احمق از حمله اسرائیل به تاسیسات اتمی ایران پیروی کند. ما درباره مسائل امنیت ملی خود کاملا مستقل عمل می کنیم و تابع تصمیمات کسی نیستیم .