۳۷ زندانی سیاسی در زندان‌های تشکیلات خودگردان

به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، مرکز حقوق بشر " احرار " از «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواست اقداماتی مثبت در راستای تحقق آشتی ملی اتخاذ کرده و ۳۷ بازداشت شده سیاسی در کرانه باختری را که همگی جزء اسرای آزاده فلسطینی هستند و سال ها در زندان های رژیم صهیونیستی حضور داشته اند، آزاد کند.

«فواد خفش» مدیر مرکز احرار اظهار داشت که عدم آزادی بازداشت شدگان سیاسی باعثناراحتی خانواده‌های آنها در کرانه باختری شده است و این در حالی است که طرف های میانجی و شخصیت های سیاسی وعده آزادی قریب الوقوع آنها را داده اند، اما هیچکدام از این وعده ها عملی نشده اند.

وی افزود: زمان آن فرا رسیده است که این زخم(بازداشت سیاسی) التیام پیدا کند و ما از پارلمان فلسطین می خواهیم که بازداشت های سیاسی را که باعثاز هم پاشیده شدن بافت جامعه می شود، غیرقانونی و جرم اعلام کند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، مرکز احرار همچنین از اقدام مثبت دولت فلسطین در باریکه غزه در موافقت با بازگشت اعضای جنبش فتح به این منطقه که پس از شکاف داخلی فلسطین آنجا را ترک کرده بودند، تمجید کرده و تاکید نمود که بازگشت هر شخصی به وطن خود حق اصیل وی است که هیچ فرد یا نظام و تشکیلاتی نمی تواند این حق را از وی سلب کند.