به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، " اوی پریمور " سفیر پیشین رژیم صهیونیستی در آلمان در گفتگو با روزنامه " تاگس سایتونگ " تصریح کرد در صورتی که مذکرات صلح بین رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان در پیش گرفته نشود خطر به وجود آمدن انتفاضه سومی وجود دارد.

وی در بخش دیگری از این مطلب با تاکید بر اینکه در مسئله شهرک سازی اختلاف نظرهای عمیق و بزرگی بین آلمان و اسرائیل وجود دارد همچنین گفت: وزیر امور خارجه آمریکا دو هفته پیش به سرزمینهای اشغالی آمد، برای اینکه آتش بس در غزه را زمینه سازی کند اما وی همچنین برای گفتگو با ابومازن به رام الله رفت. وی برای تقویت ابومازن، به شدت اسرائیل را تحت فشار قرار داد اما با این حال آمریکا خود در سازمان ملل به ارتقای جایگاه فلسطین رای منفی داد.

اوی پریمور در بخش دیگری از این گفتگو با تاکید بر اینکه اروپاییان بر خلاف آمریکایی ها دیگر سیاست اشغالگری و شهرک سازی رژیم صهیونیستی را نمی پسندند در عین حال اظهار داشت: دولتهای اروپایی به صورت جدی روند جبهه گیری در برابر اسرائیل را در پیش نمی گیرند. آنها اخیرا درباره یک ابتکار عمل اروپایی در خاورمیانه انصراف دادند چرا که نه یک سیاست خارجی مشترک و نه یک اهرم مناسب برای اجرایی کردن آن وجود نداشت.

وی در بخش پایانی این مطلب گفت نه اسرائیلی ها و نه فلسطینیان بدون مداخله آمریکا نمی توانند مذاکرات صلح را در پیش گیرند. اگر این مذاکرات در پیش گرفته نشود بنابراین زمانی اوضاع به حد انفجار میرسد و انتفاضه سومی ایجاد خواهد شد.