به گزارش افکارنیوز، «انتخاب» به نقل از اشپیگل نوشت: ضمن توضیح مفصل پیرامون تجهیز ایران برای ورود به یک " جنگ نامتقارن " نوشته است که نیروی دریائی ایران در چارچوب همین استراتژی به زیردریائی‌ها، ناوچه‌ها و هاورکرفت‌های جدید مجهز شده است.

این گزارش از ناوچه‌های موسوم به " تندر " به‌عنوان افتخار نیروی دریائی جمهوری اسلامی نام برده است. " هاورکرفت " می‌تواند از دریا به خشکی وارد شود و روی زمین پیش‌روی کند. هاورکرفت تندر به امکانات پرتاب موشک و باند پرواز و فرود هواپیماهای بدون خلبان مجهز است.

هفته گذشته نیروی دریائی ایران علاوه بر تندر، دو زیردریائی غدیر و بدنه یک ناوچه موشک‌انداز را نیز به معرض تماشای خبرنگاران گذاشت. ناخدا حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریائی هنگام معرفی این تجهیزات تازه گفت که همه آن‌ها در ایران تولید شده‌اند. وی افزود که ایران در زمینه تولید سیستم‌های دفاع دریائی رکورد شکسته است.

احمد وحیدی وزیر دفاع جمهوری اسلامی نیز همزمان از " پیشرفت‌های بزرگ " نیروی دریائی سخن گفت.

اشپیگل‌آنلاین می‌نویسد که با توجه به موقعیت نیروی دریائی این ادعا اغراق‌آمیز نیست. آنتونی کورزمن کارشناس آمریکائی امور دفاعی، در سال ۲۰۰۶ ضمن اعلام نتایج یک پژوهش تازه گفته بود: «نیروی دریائی ایران در کنار تعداد زیادی قایق‌های کوچک، سه زیر دریائی، سه‌ناوچه و دو رزمناو در اختیار دارد.»

در بخش پایانی این تحلیل، اشپیگلآنلاین مینویسد که در چارچوب دکترین جنگهای نامتقارن، قایقهای سریع و ناوچههای جمهوری اسلامی میتوانند همچنین پایگاههای آمریکا در قطر و بحرین را مورد حمله قرار دهند و حتی امنیت خود امارات را بهخطر بیاندازند.