اتهام واهی اسرائیل به سوریه درباره سلاح شیمیایی
افکارنیوز

_ مایکل اورن با حضور در شبکه تلویزیونی فاکس نیوز تاکید کرد که از بابت اینکه بشار اسد سلاح های شیمیایی در اختیار داشته باشد مطمئن نیستیم ولی ترس اسرائیل از این است که سوریه سلا های شیمیایی را به حزب الله و دیگر گروه های تحت حمایت ایران و سوریه برساند!

به گزارش افکار نیوز به نقل ازپارس، سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا توضیح نداد که چگونه وقتی از وجود سلاح شیمیایی در سوریه مطمئن نیست از انتقال چیزی که وجود ندارد نگران است؟!

وی در این گفت و گو ادعا کرد: " ما به طور دقیق مراقب موقعیت هستیم. " اورن گفت: " در صورتی که سوریه سلاح های شیمیایی را به حزب الله لبنان بدهد، بازی برای آمریکا نیز تغییر خواهد کرد. "

به گفته او در صورت تجهیز حزب الله به سلاح های شیمیایی، حزب الله دشمن بزرگ اسرائیل خواهد شد. هفته گذشته باراک اوباما در هشداری به بشار اسد گفت که استفاده از سلاح شیمیایی خط قرمز ماست و مقامات سوری نیز در جواب اوباما ضمن تکذیب استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه، تاکید کردند که هرگز از این سلاح ها ضد مردم خود استفاده نخواهد کرد. در عین حال، مایکل اورن گفت: " اسرائیل از این خطر قرمز حمایت می کند ولی برای اسرائیل دستیابی حزب الله به این سلاح ها قابل تحمل نیست. "

وی عنوان کرد که دستیابی حزب الله به سلاح های شیمیایی برای اسرائیل غیر قابل تحمل است. این در حالیست که ایهود باراک، وزیر دفاع اسرائیل، اعلام کرده بود که کشورش نگران سلاحهای شیمیایی موجود در سوریه نیست.