اسرائيل در اين نامه محرمانه که توسط روزنامه هاآرتص فاش شده از همپيمانان غربياش خواسته براي جنبش مردمي در مصر تدبيري بيانديشند، زيرا منافع غرب هم اقتضا ميکند که ثبات در مصر برقرار باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، در این پیام محرمانه اسرائیل خواستار توقف انتشار پیام های انتقادآمیز سران کشورهای غربی از حسنی مبارک شد.

هاآرتص در گزارش خود فاش کرد که وزارت امورخارجه اسرائیل این پیام محرمانه را به دیپلمات‌های خود در سفارت‌هایش در آمریکا، روسیه، چین و بسیاری از کشورهای اروپایی ارسال کرده است.

بدنبال افشای این نامه محرمانه، سخنگوی بنیامین نتانیاهو این موضوع را نه رد و نه تأیید کرد و وزارت امورخارجه اسرائیل نیز موضعی در این رابطه نگرفت.

گزارش‌هایی مبنی بر کمک نظامی اسرائیل به حکومت حسنی مبارک برای سرکوب حرکت مردمی در مصر انتشار یافته و همین امر موجب شده است عمق خشم و نفرت مردم مصر نسبت به اسرائیلی‌ها بیشتر شود. این در حالی است که رژیم صهیونیستی تاکنون موضع رسمی خود در قبال تظاهرات های مردمی در مصر را اعلام نکرده است.

نتانياهو روز يکشنبه در مصاحبه با خبرگزاري فرانسه تأکيد کرده بود که از وزراي خود خواسته بو تا هيچ اظهار نظري در خصوص حوادث اخير مصر نکنند.مقامات اسرائيلي معتقدند: مقامات مصري بايد در خيابانها به زور متوسل شوند و بر اساس ارزيابي من، آنها براي غلبه بر اين بحران به اندازه کافي قدرتمند هستند