شکنجه دکتری که محل اختفای بن لادن را لو داد
گروه بین الملل افکارنیوز

_ اعضای خانواده دکتر شکیل آفریدی، زندانی خبرچین سیا که به گیر افتادن بن لادن کمک کرده بود به فاکس نیوز گفتند که او اخیرا در زندان های پاکستان تحت شکنجه قرار دارد.

به گزارش افکار نیوز، جمیل آفریدی، برادر این زندانی گفته است که به واسطه منابع داخل زندان از شکنجه برادرش و دو نگهبان توسط دولت پاکستان باخبر شده است. او به فاکس نیوز گفت: از شکنجه برادرش در روز ۲۱ نوامبر، روز که قرار بود با او ملاقات کند خبر دار شده است؛ زمانی که ملاقات روز ۲۱ نوامبر به تاخیر افتاد و به روز ۲۲ نوامبر در دادگاه موکول شد.

به گفته برادر دکتر زندانی، امتیازات برادرش در زندان لغو و او به سلول دیگری منتقل شده است. مسئولان زندان او را محدود کرده و با او به طور غیرانسانی برخورد می کنند.

جمیل که از دیدار برادرش شیل، محروم شده است، علت بی تمایل بودن خود را نسبت به نحوه شکنجه برادرش، ردگیری تماس هایش از سوی مقامات پاکستانی عنوان می کند. پسر عمو و عضو مشاور حقوقی دکتر آفریدی اظهارات جمیل آفریدی را تایید می کنند. به گفته پسر عموی دکتر آفریدی، دکتری که بن لادن را گیر نیروهای آمریکایی انداخت، تلفن هایی از اشخاصی با ارتباطات قوی با مسئولان زندان پیشاور داشته که شکنجه دکتر را در زندان تایید می کند.

به گزارش افکارنیوز، فاکس نیوز می گوید که مقامات پاکستانی واکنشی نسبت به این گزارش نشان نداده اند.

به گفته یکی از بستگان شکیل آفریدی، وی از ماه سپتامبر زمانی که به طور اختصاصی از طریق تلفن همراهی که به زندان قاچاق شده بود، مصاحبه کرد، از ملاقات مروم شده است.

پسر عموی این دکتر زندانی، در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: " نیروهای کماندویی که موبایل را به دست شکیل آفریدی رسانده اند دستگیر شده اند ولی مشخص نیست که کدام نهاد آنها را دستگیر کرده است. " این درحالیست که پیش از این گفته می شد از نیروهای کماندو تنها چند سوال می شود و قرار نیست آنها زندانی شوند.

همچنین در حالیکه پیش از این ایوب خان، سرپرست معاون زندان مرکزی پیشاور، اعتصاب غذای شکیل آفریدی را تکذیب کرده بود که برادر دکتر زندانی، ایوب خان را دروغگویی متهم کرد. با این حال یکی از مقام های اطلاعاتی پاکستان نیز در مصاحبه با فاکس نیوز در حالیکه گفت هیچکدام از مقام های زندان اجازه دسترسی به سلول آفریدی را ندارند، بیانات وی را کذب خواند.

همچنین کلینتون در مورد محاکمه و محکومیت آفریدی گفت: " محاکمه و محکومیت شکیل آفریدی پیام های اشتباهی را در مورد سرنگونی مهم ترین تروریست دنیا می رساند. "

از سوی دیگر، دانا رهراباچر، نماینده عضو کنگره معتقد است آمریکا در قبال این پزشک که منجر به دستگیری بن لان شد، اقدام خاصی انجام نداده است. دولت اوباما این پزشک را رها کرد و او را به مردمی سپرد که بن لادن ار مخفی کرده بودند.

دادگاهی در پاکستان، شکیل افریدی، پزشک پاکستانی را که به دلیل کمک به سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا - سیا - در تشخیص هویت و یافتن مخفیگاه اسامه بن لادن، رهبر شبکه القاعده، به خیانت به کشور متهم شده بود به سی سال حبس محکوم کرده است.
دکتر افریدی با راه اندازی بک برنامه جعلی واکسیناسیون و تظاهر به انجام ماموریتی از سوی سازمان بهداشت در شهر ابوت آباد، محل سکونت بن لادن، نمونه دی ان ای او را به دست آورد و تحویل سازمان های جاسوسی آمریکایی داد.

وی برای پی بردن به محل زندگی بن لادن و تشخیص دی. ان. ای وی یک برنامه واکسیناسیون ساختگی در پاکستان به راه انداخت و توانست از این طریق اطلاعات زیادی را برای یافتن محل اختفای بن لادن در اختیار سازمان سیا قرار دهد.

دكتر آفريدي عضو رسمي سيا بوده و براي اين مأموريت آموزش ديده بود.