به گزارش افکارنیوزبه نقل از العالم، مدیریت پناهگاه " استالین " در مسکو به کسانی که تمایل دارند خود را از پایان دنیا نجات دهند پیشنهاد کرد خود را در رستوران این پناهگاه که ۶۵ متر پایین‌تر از سطح زمین قرار دارد، مخفی کنند.


خبرگزاری " نوستی " در بیانیه ای به نقل از مدیریت پناهگاه استالین که به موزه‌ای از دوران جنگ سرد تبدیل شده، اعلام کرد، کسانی که تمایل دارند از " پایان دنیا " نجات یابند، به این پناهگاه که ۶۵ متر زیر زمین قرار دارد و در فاصله ۳ کیومتری کاخ کرملین واقع شده، مراجعه کنند.


مسئولان این مجموعه وعده داده اند که در مقابل پرداخت ۱.۵ میلیون روبل(۴۸هزار و هشتصد و چهل وهفت دلار) برای شخصیت های مهم و ۵۰۰ هزار روبل(۱۶هزار دویست و هشتاد و دو دلار) برای شهروندان عادی، جان افراد را در پایان دنیا نجات می دهند!.


در این بیانیه تأکید شده است که بهای بلیت این پناهگاه با نزدیک شدن به موعد پایان دنیا، افزایش خواهد یافت.


مدیریت این مجموعه وعده داده در صورتیکه دنیا به پایان نرسد، نیمی از مبلغ پرداخت شده را به افراد بازخواهدگرداند.


پناهگاه استالین در دهه چهل به دستور استالین ساخته شد. این مجموعه تا سال ۲۰۰۶ در دست وزارت دفاع روسیه بود و پس از این تاریخ به یک شرکت خصوصی فروخته شد.


شایعات در مورد پایان دنیا بر اساس خرافات و برداشت‌های کاملا غیرعلمی از تقویم مایاها بوده است. در این شایعات ادعا شده که دنیا در ۲۱/۱۲ / ۲۰۱۲ به دلیل برخورد سیاره ای به نام " نیبیرو " با کره زمین، به پایان می رسد.


این در حالی است که به گفته دانشمندان اساسا چنین سیاره‌ای وجود ندارد.


انجمن فیزیک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده که این شایعات هیچ گونه پایه علمی ندارند.


ناسا نیز در صفحه خود برای رد این شایعات اعلام کرد: اگر سیاره نیبیرو یا ایکس واقعی بوده و در مسیر برخورد با زمین قرار داشت، دانشمندان باید از حداقل یک دهه گذشته متوجه آن شده و آنرا پیگیری میکردند و این سیاره اکنون با چشم غیرمسلح قابل مشاهده بود.