به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، نیروهای مسلح با تروریستها در شهر دیرالزور و حومه آن درگیر شدند که شماری از آنها کشته و زخمی شدند.

همچنین شش تروریست در الذیابیه کشته شدند و یک خمپاره انداز در یکی از محله های این منطقه که برای حمله به مناطق مسکونی مورد استفاده قرار می گرفت، منهدم شد.

همچنین کارکنان بخش نگهداری و مراقبت از شبکه برق حومه دمشق، کار بازسازی شبکه ها و ژنراتورهایی را که گروههای تروریستی در نزدیک منطقه عقربا درحومه دمشق تخریب کرده بودند، آغاز کردند.

واحدهایی از نیروهای مسلح سوریه به ماموریت خود برای پاکسازی برخی مناطق و محله های دیرالزور از وجود تروریستهای مزدور و بازگرداندن امنیت و ثبات به آن ادامه می دهند که طی آن شماری از آنها کشته و زخمی شدند.

در منطقه جبل عبدالعزیز در غرب شهر الحسکه، نیروهای مسلح سوریه با یک گروه تروریستی که به نیروهای حفظ امنیت حمله می کردند، مقابله کردند که طی آن شماری از تروریستها کشته و زخمی شدند.

دختر عربستانی در جمع تروریستهای جبهه النصره سوریه

خبر دیگر اینکه، گروه تروریستی موسوم به " لواء الامة " وابسته به گروهک مسلح موسوم به ارتش آزاد سوریه، ویدئویی را در یوتیوب منتشر کرد که در آن، یک دختر جوان عربستانی، مردم جزیرة العرب را به حضور در سوریه برای آنچه جهاد با بشار اسد خوانده، فرا می خواند.

زن جوان عربستانی که در سوریه و در کنار تروریستهای مسلح جبهه موسوم به " النصره "، با نقاب(پوشیه) مشغول سخنرانی است، در این فیلم خطاب به مردم جزیرة العرب و دیگر بلاد عربی می گوید: «چرا به دفاع از برادران و خواهران خود در سوریه بر نمی خیزید؟ کجاست یاری و حمایت شما از سرزمین شام، که رسول خدا[ص] ما را به آن سفارش کرده است؟ چرا از مردم شام که تحت بمباران و موشکباران کشته می شوند، حمایت نمی کنید؟!»

این اظهارات در حالی مطرح می شود که در طول بیش از شصت سال اشغال سرزمین مقدس فلسطین به دست صهیونیستهای غاصب، هیچ مرد و زنی از " جزیرة العرب " برای دفاع از کودکان و زنان مظلوم فلسطین داوطلب نشده است و به جای آن، سردمداران آل سعود و دیگر حکام مرتجع منطقه، در ذلتی تاریخی، سوخت هواپیماهایی را که بر سر مردم لبنان و فلسطین بمب و موشک می ریخت، تامین می کردند و مفتی های عربستان هم دعا برای پیروزی حزب الله در برابر رژیم صهیونیستی را " حرام " اعلام کرده بودند.

حضور این زن عربستانی در میان تروریستهای سوریه در شرایطی است که در عربستان، حضور زن در بسیاری از مجامع عمومی با محدودیتهای بسیار همراه است و زنان حتی حق رانندگی با خودرو را ندارند
۳ لیبیایی و ۱۲ افغانی در میان کشته های " النصره "

خبر دیگر اینکه العالم از هلاکت شماری از تروریستهای مسلح گروهک موسوم به " النصره " در عملیات نیروهای ارتش سوریه در شهر ادلب خبر داد. بنا بر این گزارش تا کنون اجساد سه لیبیایی و ۱۲ افغانی در میان کشته شدگان شناسایی شده است.

ازسوی دیگر، در عملیات ارتش سوریه بر ضد افراد مسلح در منطقه دوما در ریف دمشق، شماری از آنان، از جمله یکی از فرماندهان این گروهک به نام "سامح ریحان" به هلاکت رسیدند