به گزارش افکارنیوزبه نقل از کیهان، روابط ترکیه و اسرائیل روز به روز، در پشت درهای بسته گرم تر می شود؛ نصب رادارهای سپر موشکی در پایگاه نظامی «کوره جیک» در استان ملطیه در جنوب ترکیه، در واقع هدفی جز تامین امنیت اسرائیل در برابر ایران ندارد.

از دیگر همکاری های امنیتی ترکیه با اسرائیل، می توان استقرار موشک های پاتریوت در نزدیکی مرزهای ترکیه با سوریه را نام برد. دولت ترکیه پس از این که سوریه مرزهای خود به روی حمل و نقل جاده ای این کشور را بست، اعلام کرد که پلی دریایی از بندر اسکندرون تا بندر حیفا ایجاد می کند تا امکان انتقال کامیون های ترکیه به فلسطین اشغالی و از آنجا به اردن و به دیگر کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس فراهم شود. احداثاین پل در حالی صورت می گیرد که رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه از مصر به سبب مواضع این کشور در قبال حمله به غزه انتقاد کرده بود و احمد داود اوغلو در سفر به غزه برای قربانیان حملات صهیونیست ها اشک تمساح می ریخت.

این روزنامه ترک زبان همچنین فاش کرد که هاکان فیدان رئیس سازمان اطلاعات ترکیه با رئیس موساد دیدار کرده و راهی برای ارتباط اطلاعاتی میان ترکیه و اسرائیل گشوده است؛ روابطی که پس از حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به کشتی ترکیه ای مرمره و کشتار ۹ فعال صلح ترکیه ای به تیرگی گراییده بود.

برپایه این گزارش، روابط ترکیه و اسرائیل به افزایش همکاری اطلاعاتی محدود نشده و ازسرگیری روابط سیاسی در دستور کار قرار دارد.

يني آسيا نوشت: اردوغان از يك سو از مواضع اسرائيل انتقاد و از سوي ديگر به طور محرمانه در زمينه هاي ديپلماتيك و اطلاعاتي با اسرائيل مذاكره مي كند؛ به همين سبب است كه شاهد گسترش همكاري هاي دوجانبه هستيم