به گزارش افکارنیوزبه نقل از الف، روزنامۀ فرامنطقه ای القدس العربی نوشت: قدری جمیل رئیس جبهه مردمی برای تغییر و آزادی، امروز در نشستی خبری در مسکو گفت: سوال این است که چرا آمریکایی ها جبهة النصرة را در فهرست تروریسم قرار دادند؟ بیم آن را دارم که این کارتوجیهی برای دخالت در سوریه باشد.

این عضو برجستۀ مخالفان داخلی بر همین اساس ابراز نگرانی کرد که هواپیماهای آمریکایی به بهانه هدف قرار دادن گروه تروریستی مذکور، اقدام به حملات هوایی و عملیات نظامی محدود در داخل خاک سوریه کنند.

قدری جمیل افزود: من درباره این موضوع(درج نام النصره در فهرست تروریسم) بسیار تردید دارم، زیرا اعتمادی به مواضع آمریکا ندارم. گروه های مسلح در سوریه دستورات و حمایت ها را از خود غرب می گیرند.

قدری جمیل که در حال حاضر معاون نخست وزیر سوریه در امور اقتصادی است، در بخش دیگری از سخنانش گفت: طیف گسترده ای از مخالفان سوری تنها راه حل بحران کنونی را در گفت وگو می دانند. گفت و گوها باید با توافق بر نفی دخالت خارجی آغاز شود و همه گروه های ملی در آن شرکت کنند.

عضو برجسته مخالفان داخل، روسیه را "دوست تاریخی" سوریه خواند و گفت: با لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، درباره لزوم آغاز فوری گفت وگوها و نیز توزیع کمک های بشردوستانه در سوریه به توافق رسیدیم.