به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، تروریست ها با هدف قرار دادن شبکه های برق مشکلات زیادی را بوجود آورده اند در نتیجه مسئولان سوری ناچار شده اند ساعات توزیع برق را کاهش داده و حتی در برخی مناطق فقط نیمی از روز برق دارند.

این حملات در برخی مناطق مانند استان حلب واقع در شمال سوریه مشکلات جدی را بوجود آورده و دولت با اعزام کارشناسان به مناطق مورد حمله در تلاش برای برطرف کردن خرابی های خطوط برق در سریع رین زمان ممکن است.

این درحالی است که تروریست ها از ورود تیم های کارشناسی به مناطق آسیب دیده جلوگیری می کنند در نتیجه این تیم ها ناچارند با پشتیبانی نیروهای ارتش وارد مناطق مزبور شوند تا از حملات تروریست ها در امان بمانند.

وزارت نیروی سوریه چندی پیش اعلام کرد که تیم های تعمیرات و کارشناسی به طور شبانه روزی مشغول اصلاح شبکه های آسیب دیده هستند به ویژه اینکه برخی از خطوطی که آسیب دیده، منبع برق رسانی به یک شهر و نقاط اطراف آن به شمار می آیند و خرابی آن مناطق زیادی را گرفتار خاموشی می کند.

اکنون بسیاری از مناطق دمشق از جمله محله های الزاهره، اردوگاه یرموک و التضامن و محله های اطراف آن با قطع برق روبه رو هستند که در برخی موارد قطع برق به ۱۴ ساعت در روز نیز رسیده است.

تروریست های با حمله به خطوط برق دمشق تولید ۲۰۰ مگاوات برق در خطوط برق این شهر را با مشکل روبه رو کردند.

تیم های تعمیراتی و کارشناسی برق با پشتیبانی ارتش در تلاش هستند با حضور در مناطقی که خطوط برق آن آسیب دیده، در سریع ترین زمان ممکن خرابی ها را اصلاح کنند.

حمله تروریست های مسلح به شبکه های برق سوریه در حالی صورت می گیرد که این گروه پیش از این بارها خط لوله نفت و گاز در نقاط مختلف این کشور را هدف حملات خود قرار داده بودند.

هدف افراد مسلح از انفجار خطوط لوله نفت و گاز، اختلال در تولید برق نیروگاه ها و کمبود برق در سوریه است.

بنا بر اعلام مسئولان وزارت برق سوریه، این کشور در ماه های اخیر بر اثر اقدامات افراد مسلح و انفجار خطوط لوله نفت و گاز با کمبود دو هزار و ۶۰۰ مگاوات برق روبه رو شد.

در این راستا، قطارها و تانکرهای حامل مواد سوختی نیز از حملات مشابه در امان نمانده است به این معنی که تروریست ها با این حملات در تلاش برای

از دیگر برنامههای افراد مسلح در سوریه ایجاد اختلال در تولید برق و تامین سوخت مردم هستند.