به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایرنا، سی. ان. ان روز دوشنبه و در ادامه پوشش پیامدهای خبری این حادثه گزارش ویژه ای درمورد تاریخچه و قانون اساسی بحثبرانگیز حمل سلاح توسط شهروندان عادی در آمریکا پرداخت.

این شبکه خبری گزارش داد: یمن که کشوری قبیله ای و بدون داشتن تاریخچه دولتی متمرکز محسوب می شود، با فاصله ای بسیار پس از آمریکا در مسلح بودن شهروندان به سلاح گرم در جایگاه دوم قرار دارد.

سی. ان. ان فاش کرد: سالانه ۱۰۰هزار نفردر آمریکا مورد اصابت گلوله قرار می گیرند که لزوما منجر به مرگ افراد نمی شود.

این شبکه تلویزیونی در ادامه گزارش داد: تنها در سال ۲۰۱۰ نزدیک به ۳۰ هزار نفر در آمریکا به دلایل مختلف ارتکاب به قتل، خودکشی و سایر حوادثبا سلاح گرم کشته شدند.

همچنین حمل سلاح توسط غیر نظامیان و مردم عادی به فرهنگ آمریکایی مبدل شده که از نزدیک به دو قرن پیش، یکی از موارد بحثبرانگیز در قانون اساسی آمریکا محسوب می شود.

این شبکه تلویزیونی با اشاره به تاریخچه حمل سلاح گرم حتی پیش از بوجود آمدن آمریکا و پس از آن غرب وحشی، به کشته شدن مقامات و سیاستمداران آمریکایی در وقایع مرتبط از جمله ˈآبراهام لینکلنˈ و ˈجان اف کندیˈ روسای جمهوری آمریکا و ˈمارتین لوترکینگˈ اشاره کرد.

سی. ان. ان گزارش داد: به نظر می رسد، آمریکایی ها امروز تنها ملتی در جهان هستند که با در دست داشتن سلاح مرتکب اعمال غیر قانونی می شوند که سابقه بسیار نیز دارد.

این شبکه برای مستندسازی گزارش خود به دو مورد تیراندازی خونبار در اماکن عمومی در ماههای گذشته پیش از حادثه قتل عام در دبستان سندی هوک اشاره کرد.

تیراندازی در سینمایی در شهر ˈآئوروراˈ در ایالت کلرادو در ۲۰ جولای، ۱۲ کشته و ۵۸ مجروح برجای گذاشت و تیراندازی پنجم ماه اوت در معبد ˈسیکˈ های هندی واقع در ایالت ˈویسکانسینˈ آمریکا نیز جان چهار نفر را گرفت و هفت زخمی درپی داشت.

جمعه گذشته نیز یک جوان ۲۴ مسلح با ورود به مدرسه ˈسندی هوکˈ در ایالت ˈکنتیکتˈ آمریکا، نخست مادرش را که آموزگار بود، هدف قرار داد، سپس به سوی دانش آموزان آتش گشود و خود نیز در درگیری با پلیس کشته شد.