به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، بنابر اعلام پلیس و شاهدان ماجرا، در پی این تیراندازی‌ها جمعیت هراسان و به سرعت از سینما و خارج و شروع به سنگرگرفتن از تیراندازان کردند.

به گفته شهود این تیراندازی‌ها داخل و خارج مجموعه نمایش سانتیکاس مایان پالاس و در ساعت ۹:۲۵ بعدازظهر به وقت محلی آغاز شد که منجر به تخلیه کامل ساختمان و پلمپ آن برای ساعاتی شد. بنابر اعلام لوئیس‌آنتو، سخنگوی کلانتری شهر بکسا رکانتی، این اتفاق در پی تیراندازی مردی در خارج از رستورانی در نزدیکی ساختمان سینما انجام گرفت که به داخل سینما کشیده شد.

وی گفت: مرد مسلح وارد ساختمان سینما شده و به سوی مردی آتش گشود. سن و وضعیت قربانی به درستی مشخص نشده است، ولی به گفته آنتو جراحات وی جدی نیست. آنتو اضافه کرد: فرد مسلح در بدو ورود به ساختمان سینما شروع به تیراندازی کرد که در این بین به کسی آسیب نرسید، ‌اما یکی از نیروهای امنیتی که افسر بازنشسته پلیس بود به سمت وی شلیک کرد. در همین آن فرد مسلح به سوی یک خودروی پلیس آتش گشود. در ادامه این تیراندازی‌ها متهم که مجروح شده بود به بیمارستان منتقل شد.

بنا به گزارش ایسنا و به نقل از شبکه خبری سی بی اس نیوز، این حوادث یادآور حوادثی نظیر کشتار وسیع در ماه ژولای که منجر به کشته شدن ۱۲ نفر و زخمی شدن ۵۸ نفر در سینمایی در شهر آرورا ایالت کلورادو شد، میباشد.