به گزارش افکارنیوزبه نقل از شیعه آنلاین، رسانه های خبری عرب زبان امروز خبری منتشر کردند تحت عنوان " مرسی سپاه انقلابی را تأسیس کرد ".

در همین راستا " نشرة عروة الوثقی " ضمن اعلام این خبر، در ادامه افزود: اولین اقدام رئیس جمهور مصر پس از پایان همه پرسی اخیر درباره قانون اساسی، تشکیل " سپاه انقلابی " مصر بوده است.

این رسانه ها مدعی شدند که مرسی با شبیه سازی " سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران "، " سپاه انقلابی مصر " را تشکیل داده و در اولین گام، قرار است مقداری موشک مدل " اسکود " از کره شمالی خریداری کند.

در همین راستا پایگاه " WND " نیز با اشاره به این خبر، مدعی شد که مرسی از چند ماه پیش به فکر تأسیس این سپاه بوده از همین رو همان زمان سفارش خرید این موشک ها را به کره شمالی داد.

این پایگاه در ادامه افزود: هدف اول و اصلی اخوان المسلمین، تبدیل شدن مصر به یک ابرقدرت نظامی در منطقه است تا بتواند نقش رهبری را در جهان عرب ایفا کند و به اصلی ترین بازیگر منطقه تبدیل شود.

گفتنی است انتشار این خبر نگرانی شدید مقامات رژیم صهیونیستی را برانگیخته زیرا کارشناسان مسائل سیاسی و امنیتی این رژیم معتقدند بدون شک این سپاه در آینده نزدیک چنان پیشرفتی خواهد کرد که به یک قدرت عظیم تبدیل خواهد شد و در صورت وقوع هرگونه درگیری و جنگ احتمالی میان اسرائیل و اعراب، ممکن است سپاه انقلابی مصر حمله گسترده ای به اسرائیل انجام دهد.