درگيري ميان نيروهاي لباس شخصي با مردم مصر در ميدان تحرير قاهره دستکم ۴ کشته و ۱۴ مجروح برجا گذاشته است.

به گزارش پرس تی وی، با ادامه درگیری‌ها در مصر، نیروهای دولتی صبح پنج‌شنبه(۱۴ بهمن) به روی مردم معترض در خیابان‌های شهر قاهره آتش گشودند که طی این درگیری‌ها دست‌کم ۴ نفر کشته و ۱۴ نفر دیگر مجروح شدند.

نیروهای دولتی مصر با اعمال محدودیت برای تجمع‌های مردمی در میدان اصلی قاهره، سعی دارند تظاهرات ضد دولتی در پایتخت را تحت کنترل درآورند.

گروه اخوان المسلمین از مخالفان اصلی دولت مصر، چهارشنبه(۱۳بهمن) در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد که ارتش در تلاش است تا در میدان تحریر قاهره محدودیت‌های منع رفت‌وآمد اعمال کند.

مقامات بهداشتی قاهره اعلام کردند که، درپی درگیری‌های چهارشنبه(۱۳بهمن) در مصر، تا کنون دست‌کم یک نفر کشته و صدها نفر دیگر نیز مجروح شدند که وضع برخی از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

در حال حاضر میدان تحریر قاهره صحنه تظاهرات گسترده ضد رژیم حسنی مبارک است. حسنی مبارک طی سه دهه گذشته حکومت را در مصر در اختیار داشته است.

میدان تحریر و مناطق اطراف آن که گفته می‌شود، شمار زیادی از تظاهرکنندگان به آن هجوم برده‌اند، شاهد درگیری‌های خونینی میان نیروهای پلیس لباس شخصی با مردم معترض بوده است.

باوجود تلاش‌های دولت برای اعمال مقررات منع رفت‌وآمد شبانه، تظاهرکنندگان از راه‌های گوناگون به سمت میدان تحریر حرکت می کنند.

بر اساس این گزارش، در جریان حمله روز سه شنبه نیروهای دولتی به‌ویژه پلیس لباس شخصی، به تظاهرکنندگان سه نفرکشته و بیش از ۱۵۰۰ نفر دیگر مجروح شده‌بودند.

گفته می‌شود از زمان آغاز درگیری‌ها از ۱۰ روز گذشته تا کنون دست‌کم ۳۰۰ نفر در مصر کشته شده‌اند.

قیام مردمی مصر با الهام از انقلاب اخیر مردم تونس که به ۲۳ سال حکومت زین‌العابدین بن‌علی دیکتاتور سابق این کشور پایان داد، شکل گرفته است.

سازمانملل روز سهشنبه از رهبر مصر خواست که به درخواست مخالفان براي اجراي اصلاحات دموکراتيک و رعايت حقوق بشر احترام بگذارد.