به گزارش افکارنیوزبه نقل از باشگاه خبرنگاران، بعد از وقوع هر تیراندازی مخوف و تاسف آور، مردم و رسانه های آمریکایی می پرسند، آیا راه حلی برای این معضل وجود دارد؟ اما یکی از موضوعات و نکات مهمی که مردم این کشور اطلاع ندارند این است که فقط در ایام خرید کریسمس امسال، مردم آمریکا فقط اسباب ‌بازی و هدایا نخریده ‌اند، بلکه فروش سلاح‌های گرم در این ایام، رکورد جدیدی را در آمریکا به جای گذاشته است.

تیراندازی در مدرسه " سندی هوک " در شهر نیوتاون ایالت کنتیکت مرگبارترین حمله به مدرسه ‌ای ابتدایی در تاریخ آمریکا بوده است اما نکته اعلام نشده در این زمینه آن است که فقط در روز جمعه‌ پس از جشن شکرگزاری که موسوم به " جمعه سیاه " بود و آغاز رسمی فصل خریدهای کریسمس و سال نو به حساب می ‌آمد، بیش از ۱۵۴ هزار قبضه سلاح گرم به طور قانونی در آمریکا خریداری شده است.

آمار تعجب آور دیگر نیز نشان می دهد که در ماه نوامبر، شهروندان آمریکایی دو میلیون قبضه سلاح گرم، اعم از سلاح کمری و تفنگ های مختلف، خریداری کرده اند.

از سوی دیگر در حالی که شمار سوپرمارکت ‌های آمریکا بسیار زیاد است، فروشگاه ‌های قانونی و ثبت‌ شده ‌ای که سلاح ‌های گرم به مردم می‌ فروشند، از تمامی سوپرمارکت‌ های آمریکا بیشتر است. تعداد اسلحه فروشی‌ها در آمریکا حتی از رستوران‌ های فست‌فود مک ‌دونالد نیز پیشی گرفته است.

بر اساس آمار پلیس شهر نیوتاون در ایالت کنتیکت که تیراندازی مرگبار در مدرسه آن رخ داده، در شعاع ۱۰ مایلی این مدرسه که شامل چهار بخش از ایالت کنتیکت می‌ شود، بیش از ۴۰۰ فروشگاه فروش سلاح‌ های گرم وجود دارد.

وجود بیش از ۲۰۰ میلیون سلاح گرمی که هم‌ اکنون به صورت قانونی و بعضا غیرقانونی در دست مردم آمریکا قرار دارد، تضمین می‌ کند که حتی افراد روانی یا کسانی که تعادل روحی ندارند، هرگاه اراده کنند، به راحتی بتوانند به سلاح‌ های گرم، دسترسی پیدا کنند.

با این اوصاف، حتی اگر آمریكا همین امروز تصمیم بگیرد كه از این پس، فروش هرگونه سلاح گرمی را به شهروندان عادی این كشور ممنوع كند، آنقدر اسلحه در میان مردم آمریكا در حال حاضر وجود دارد كه مشكلات ناشی از حمل و استفاده از سلاحهای گرم، تا سال های متمادی در آمریكا همچنان پابرجا خواهد ماند.