به گزارش تابناک به نقل از سی.ان.ان، از اعزام یک واحد نیروهای مسلح آمریکایی سر تا پا مسلح به مصر خبر داد که ظاهرا دلیل آن، ترس دولت آمریکا از وقوع حادثه ای مشابه با تسخیر سفارت خود در تهران بوده است.

بنا بر این گزارش، «باربارا استار»، خبرنگار مستقر «سی. ان. ان» در وزارت دفاع آمریکا برای توجیه این اعزام نیرو گفت: آمریکا بیش از هر ساختمانی در کشورهای خارج از خاک ایالات متحده برای سفارت خانه ها، اهمیت قایل است و این نیروها نیز برای حفظ امنیت کارکنان سفارت به مصر فرستاده شده اند؛ افزون بر این که این نیروها، برای دخالت نکردن در هر گونه ناآرامی یا واکنش به تشنج ها، آموزش لازم را دیده و توجیه کامل شده اند.

این در حالی است که از آغاز ناآرامی های مصر تاکنون، بیش از پانصد خانواده آمریکایی از مصر بیرون رفته و قرار است پانصد خانواده دیگر نیز در ساعات آینده از قاهره بیرون روند.

گفتنی است، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که کمتر درباره رخدادهای مصر لب به سخن گشوده، امروز نگرانی خود را از اوضاع مصر این گونه اعلام کرد: من نگران واقعی هستم و این ترس حقیقی را پنهان نمی کنم که اسلامگرایان اگر در مصر پیروز شوند، اسرائیل در حلقه ناامنی قرار می گیرد.

وی از اینکه اخوان المسلمین، خواهان دخالت نکردن در امور سیاسی در اوضاع کنونی هستند، اظهار رضایت کرد!