به گزارش افکارنیوزبه نقل از کیهان، براساس نظرسنجی مؤسسه لاتت، سه چهارم اتباع رژیم صهیونیستی فروپاشی و زوال اقتصادی و اجتماعی را تهدیدی بزرگ تر از برنامه هسته ای ایران توصیف کردند. این مؤسسه صهیونیستی در گزارش خود از وضعیت اقتصادی اسرائیل در سال ۲۰۱۲ اعلام کرد «فقر و نابرابری اجتماعی» نگرانی های عمده اغلب اسرائیلی ها را تشکیل می دهد.
بنابراین گزارش، در فهرست نگرانی های عمده اتباع اسرائیل، پس از فقر و نابرابری، تحصیل در جایگاه دوم و امنیت در جایگاه سوم قرار دارد.
خبرگزاری فرانسه به نقل از آخرین گزارش صندوق بین المللی پول درباره اسرائیل که در آوریل سال ۲۰۱۲ منتشر شده می گوید: اسرائیل در میان ۳۵ عضو سازمان توسعه و همکاری های اقتصادی یکی از بالاترین نرخ های فقر را دارد.
بنیاد لاتت در گزارش خود تصریح کرد: «۷۵ درصد از مردم اسرائیل بر این عقیده اند که سقوط و زوال اقتصادی بیش از ایران، اسرائیل را تهدید می کند.»
براساس این گزارش این بنیاد خیریه اسرائیلی، ۵۰ درصد کودکان اسرائیلی در خانواده هایی که از کمک های اقتصادی دولت بهره می گیرند مجبور به کار هستند تا درآمد خانواده افزایش یابد. این در حالی است که این رقم در سال گذشته تنها ۱۹درصد بوده است.
۱۰درصد از این کودکان نیز به گدایی در خیابان ها روی آورده اند، در حالی که این رقم در سال گذشته تنها ۳ درصد بوده است.
خبرگزاری فرانسه به نقل از مدیر این بنیاد می نویسد: گزارش تازه حاکی از آن است که فقر و نابرابر ی اجتماعی به «ویژگی های دائمی» در اسرائیل تبدیل شده است.
آشفتگي اوضاع اقتصادي اسرائيل در حالي است كه رژيم صهيونيستي سالانه فقط چند ميليارد دلار كمك مالي از دولت آمريكا دريافت مي كند. در جريان اعتراضات خياباني ماه هاي گذشته بالغ بر ۱۳ صهيونيست خود را در وسط خيابان به آتش كشيدند. رژيم جعلي اسرائيل در جامعه جهاني نيز با انزواي فزاينده روبروست.