سیاستمدار جمهوریخواه آمریکایی: ریشه خشونت‌ها، حذف خدا از مدارس

به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، «مایک هاکابی» فرماندار سابق «آرکانزاس» و از چهره‌های شناخته شده جمهوریخواه در مصاحبه با شبکه «فاکس‌نیوز» در خصوص تراژدی تیراندازی در دبستان «سندی هوک» که به کشته شدن ۲۰ کودک و ۶ نفر دیگر منتهی شد، گفت: می‌دانید که این مسئله جالبی است. ما از خود می‌پرسیم که چرا خشونت در مدارس ما وجود دارد اما ما به طور سیستماتیک خدا را از مدارس خود حذف کردیم.

جای شگفتی نخواهد بود که مدارس ما به مکان خونریزی و قتل عام تبدیل شود زیرا ما مدارس را به مکانی تبدیل کردیم که نمی‌خواهیم در آنجا درباره جاودانگی، زندگی، حس مسئولیت و مفهوم آن صحبت شود. درک این مسئله مهم است که ما تنها در صورتیکه توسط مأموران پلیس دستگیر شویم، مسئول نخواهیم بود و بلکه یک روز در پیشگاه خداوند حاضر خواهیم شد، مسوول هستیم. اگر به این مسئله اعتقادی نداشته باشیم، بنابراین از این رخدادها ترس و واهمه‌ای نخواهیم داشت.

روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی ضمن اعلام این مطلب نوشت: اظهارات هاکابی دقیقاً همچون اظهارات رهبر جمهوری اسلامی ایران است زیرا یکی از نمایندگان رسمی آقای خامنه‌ای روزی اعلام کرد که نبود دین و مذهب در آمریکا دلیل اصلی تیراندازی در مدرسه بوده است.

این روزنامه آمریکایی افزود: هم [آیت الله] خامنهای و هم هاکابی، به طور قطع، به نکته جامعتری اشاره کردند تا اینکه به سرزنش کردن قربانیان سندی هوک برای این تیراندازی بسنده کنند